• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 16 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14877
+
-

در گروه جنگ‌زده‌ها

در گروه جنگ‌زده‌ها

جام ملت‌های2019 آسیا، با شیوه‌ای جدید برگزار خواهد شد. 24تیمی شدن این رقابت‌ها، پای بسیاری از کشورها را برای اولین‌بار به این جام باز کرده است. همه گروه‌های شش‌گانه تورنمنت ساده به‌نظر می‌رسد و هیجان جام ملت‌ها احتمالا از مرحله یک چهارم نهایی آغاز خواهد شد. در قرعه‌ای که به‌دست علی دایی برای تیم‌ملی برداشته شد، ایران با عراق، ویتنام و یمن روبه‌رو خواهد شد. 3کشوری که وجه اشتراک‌شان، جنگ‌زده ‌بودن است! تیم‌ملی در چند سال گذشته همواره رده اول رنکینگ آسیا را برای خودش حفظ کرد و صعود بی‌دردسر تیم کی‌روش، انتظارها از این تیم در امارات را به اوج خواهد رساند. ایران در جام‌ملت‌های2015 استرالیا نیز، یک تیم مدعی به‌شمار می‌رفت اما شکست در مسابقه دراماتیک با عراق، شانس حضور در نیمه‌نهایی را از تیم‌ملی گرفت. کلیدی‌ترین ماموریت پسران کی‌روش در مرحله اول، سرگروهی است. اگر آنها در جدال با عراق صدرنشینی را از دست ندهند، تا نیمه‌نهایی مسیر کاملا ایده‌آلی را در پیش خواهند داشت.
درصورت صدرنشینی در گروه، یکی از تیم‌های سوم گروه‌های E. B  و یا F  انتظار تیم‌ملی ایران را خواهند کشید. تیم‌هایی که احتمالا از بین لبنان، کره شمالی، عمان، اردن و یا در بدترین حالت ازبکستان انتخاب خواهند شد. مهم‌ترین نکته درمورد گروه ایران این است که تیم‌ملی اگر از یک هشتم نهایی عبور کند، در مرحله بعدی احتمالا از بین چین، تایلند و بحرین با یک تیم روبه‌رو خواهد شد. اوضاع تنها از مرحله نیمه‌نهایی برای تیم کی‌روش پیچیده خواهد شد. جایی که احتمالا ایران از بین ژاپن و استرالیا،  یک تیم روبه‌روی تیم‌ملی ایران قرار خواهند گرفت. دوم شدن در گروه اما، شرایط را کاملا تغییر می‌دهد. ایران در صورت شکست خوردن در مسیر سرگروهی در مقابل عراق، به احتمال زیاد در یک هشتم نهایی با عربستان، در یک چهارم با کره‌جنوبی و در نیمه‌نهایی با امارات برخورد خواهد کرد. واضح به‌نظر می‌رسد که برای فرار از این جدال‌های پردردسر، سرگروهی برای تیم کی‌روش اهمیت بسیار زیادی دارد.
تیم‌ملی ایران 3‌بار قهرمان آسیا شده اما در 4دهه گذشته، هرگز این جام را تصاحب نکرده است. صعود از مرحله گروهی جام‌جهانی یک آرزو و هدف بزرگ برای ایران به‌شمار می‌رود اما بدون تردید قهرمانی جام‌ملت‌ها برای همه هواداران فوتبال در ایران مهم‌تر به‌نظر می‌رسد. بعد از پایان جام‌جهانی، تیم‌ملی حدود 6ماه زمان دارد تا مهیای حضور مقتدرانه در جام ملت‌های آسیا شود. تورنمنتی که با 24تیم، فرسایشی‌تر از همیشه دنبال خواهد شد و قهرمانی آن سخت‌تر از دوره‌های گذشته خواهد بود. جام ملت‌ها برای ایران هفدهم دی در نبرد با یمن کلید می‌خورد. ایران بیست‌و‌دوم دی با ویتنام و بیست‌و‌پنجم دی نیز باید عراق مسابقه می‌دهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید