• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 28 آذر 1400
کد مطلب : 148548
+
-

در نشست اعلام برنامه‌های گرامیداشت دومین سالگرد سردار شهید سلیمانی مطرح شد

انتقام سخت، قطعی است

انتقام سخت، قطعی است

دبیر ستاد مردمی دومین سالگرد بزرگداشت شهید سلیمانی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) برجسته‌ترین مدافع حریم ولایت و سردار سلیمانی از پرورش یافتگان مکتب آن حضرت بود، گفت: حاج قاسم سلیمانی از ابتدای نوجوانی و جوانی و پس از پیروزی انقلاب در دوران دفاع‌مقدس از حریم ایران و ولایت دفاع کردند. وی اعتقاد داشت، اگر حریم ایران آسیب ببیند همه حریم‌ها آسیب می‌بیند و به این دلیل اجازه نداد تا صدام حتی به یک وجب از خاک ایران دست درازی کند.
حمیدرضامقدم‌فر با بیان اینکه شهید سلیمانی، چهره‌ای خستگی ناپذیر درعرصه‌های خدمت و جهاد بود، افزود: او بعد از جنگ نیز لباس خدمتش را از تن در نیاورد و هر جا که نیاز به حضورش بود، برای خدمت به مردم به‌عنوان مدافع حرم حاضر می‌شد.
او شهید سیلمانی را ترجمان جملات ناب امام راحل در توجه به مشکلات مسلمانان جهان دانست و خاطرنشان کرد؛ امام راحل فرمودند ما شریک غم و پشتیبان همه مظلومان جهان هستیم و حاج ‌قاسم این جمله را با ورود به عرصه مقاومت عملی کرد. ورودی چنان با صلابت و مقتدر که توانست طعم شکست را به رژیم کودک‌کُش صهیونیست و‌ پیروزی را به جریان مقاومت بچشاند. دبیر ستاد مردمی دومین سالگرد بزرگداشت شهید سلیمانی، این شهید را قهرمان جهان اسلام معرفی کرد و افزود: ملت‌های آزادیخواه جهان، شهیدسلیمانی را نه به‌عنوان قهرمان ملت ایران که به‌عنوان قهرمان امت اسلام می‌شناسند. او اسطوره آزادیخواهی و عدالتخواهی بود. آزادی را برای همه می‌خواست و در مکتب او آزادی شیعه،  سنی، ایزدی و مسیحی بر هم ارجحیت نداشت.

حاج قاسم، نماد انسان تراز انقلاب اسلامی است
به گزارش همشهری، مقدم‌فر با بیان اینکه انقلاب اسلامی ظرفیت‌ ساخت افرادی با ویژگی‌ها و خصایصی چون شهید سلیمانی را دارد، بیان داشت: حاج‌قاسم نشان داد که ظرفیت انقلاب اسلامی برای پرورش انسان‌هایی مانند او تا چه اندازه بالاست. مکتبی که می‌تواند چنین افرادی را در دل خود پرورش دهد مکتبی ارزشمند و بزرگ است و باید از این ظرفیت به خوبی بهره گرفته شود.
دبیرستاد مردمی دومین سالگرد  بزرگداشت شهید سلیمانی، ادای احترام به حاج قاسم را ادای احترام  به انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: حاج قاسم در  قالب‌های تنگ سیاسی نمی‌گنجید. سیاسی بود، اما سیاست‌زده نشد و به این دلیل دست‌های این ملت با هر گرایشی در مراسم تشییع پیکر او به هم گره خورد. هرکه می‌خواهد انقلاب اسلامی و الگوی واقعی انقلاب اسلامی را ببیند یا می‌خواهد ولایتمداری و تبعیت از ولایت را درک کند، باید به حاج قاسم بنگرد.
مقدم‌فر، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی را بن‌بست‌شکنی، میدان داری و پیشگامی درعبور از گذرگاه‌های سخت دانست و افزود: این شهید بزرگوار به ما آموخت که اسیر موانع نباشیم و منتظر امکانات نمانیم و دل به نصرت الهی بسپاریم تا راه پیروزی هموار شود. چنین ویژگی سبب شده بود او مرعوب دشمن نشود و این دشمنان بودند که از نام و تصویر او در هراس بودند.
او به هدف آمریکا در ترور شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: سناریوی دشمن این بود که بعد از حاج قاسم، مقاومت تعطیل شود اما نه‌تنها اینگونه ‌نشد، بلکه مقاومت گسترش بیشتری پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه بعد از شهادت حاج ‌قاسم یکی از مطالبات افکارعمومی، موضوع انتقام سخت از دشمن بود، خاطرنشان کرد: موضوع انتقام سخت قطعی و همچنان زنده است. نه آزادیخواهان جهان و نه ما، نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم. عاملان ترور بدانند که یک خواب راحت نخواهند داشت.
دبیرستاد مردمی دومین سالگرد بزرگداشت شهید سلیمانی در ادامه به برنامه‌های گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم اشاره کرد و با بیان اینکه برنامه‌هایی در سرفصل‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و سیاسی در دستور کار این ستاد قرار دارد تأکید کرد: درهفته مقاومت که از 10دی آغاز و تا 17دی‌ ماه ادامه خواهد داشت، هزاران عنوان برنامه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
مقدم‌فر توضیح داد: تشییع 150شهید دوران دفاع‌مقدس همزمان با 16دی‌ سالگرد تشییع شهید سلیمانی در تهران و ده‌ها شهید دیگر در استان‌های مختلف، برپایی مراسم در اماکن متبرکه و بارگاه حرم رضوی، برگزاری همایش سردار سلیمانی مدافع امنیت و زندگی مسالمت‌آمیز ادیان با حضور رهبران اقلیت‌های دینی در داخل و خارج از کشور، اجرای طرح آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، نذر نان، برگزاری محافل روضه حاج قاسم در منازل، برگزاری جشنواره موسیقی، رونمایی از مستندهای تلویزیونی با تصاویری دیده نشده، برگزاری نخستین کنگره شهید سلیمانی تراز مکتب انقلاب اسلامی و برگزاری همایش فرهنگ انتظار و راهبرد مقاومت سلیمانی را داریم که از جمله برنامه‌های این هفته خواهد بود. به‌گفته وی، برگزاری ده‌ها عنوان برنامه در کشورهای حوزه مقاومت، کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی به شکل مردمی از دیگر برنامه‌هایی است که اجرا خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید