• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 27 آذر 1400
کد مطلب : 148418
+
-

پشت‌ خط زن / بازگشت پاسور تیم ملی؟

جمشید حمیدی- کارشناس والیبال

از گوشه و کنار شنیده‌ایم جواد کریمی که پاسور اصلی تیم ملی والیبال است، قصد دارد از بلژیک به ایران برگردد. او با تیم گرین‌یارد قرارداد 2‌ساله دارد اما این تیم نتایج ضعیفی در لیگ بلژیک گرفته و به‌خاطر همین احتمال جدایی کریمی از گرین‌یارد قوت گرفته است. گفته می‌شود او از یک تیم معتبر ایرانی پیشنهاد دارد و اگر پاسخش مثبت باشد، بازگشتش به کشور حتمی است. حیف است بازیکن بازیساز چپ‌دستی در حد جواد که شرایط فیزیکی عالی دارد، توانایی‌هایش را در لیگ بی‌کیفیت بلژیک به هدر بدهد. جواد در دوران اوج است و بهتر است جایی بازی کند که افت نکند. به‌هرحال او به‌عنوان پاسور اول تیم ملی وظیفه دارد خودش را آماده نگه دارد.

نیاز به تورنمنت معتبر
باشگاه لفسکی بلغارستان که تاکنون ستارگان زیادی را تحویل جهان والیبال داده است، تورنمنتی را ویژه نوجوانان تدارک دیده است. قرار است در این تورنمنت 6بازیکن نوجوان دختر و 6بازیکن پسر تیم‌های مختلف به‌طور مجزا و 6 به 6بازی کنند. تا به امروز تیم‌های صربستان، ایتالیا و آلمان آمادگی خود را برای شرکت در این جشنواره اعلام کرده‌اند. چه خوب بود اگر فدراسیون والیبال ایران هم حاضر می‌شد در این تورنمنت تیم بدهد. این مسابقات برای نوجوانان ما به‌خصوص دختران که قرار است به‌زودی زیرنظر الساندرا کمپدلی، مربی ایتالیایی کار نویی را شروع کند، تجربه خوبی است.

دلجویی دیرهنگام
رئیس و دبیر سازمان لیگ فدراسیون والیبال به دیدار حسین پورکاشیان و حمید حق‌بین، 2پیشکسوت داوری بین‌المللی رفته‌اند، داورانی که پیش از این به چیدمان ناظران لیگ معترض شده بودند. این دلجویی که بعد از یک‌سال کناره‌گیری آنها انجام شده، شاید با بلبشویی که در چیدمان ناظران مسابقات پیش آمده و به‌خاطر همشهری‌‌گرایی بعضی از دوستان، داد همه را در آورده، بی‌ارتباط نباشد. در این ورزشی که بزرگانش خانه‌نشین شده‌اند، برخی با آویزان شدن به هر دستگیره‌ای وانمود می‌کنند حسن کرد و عمو صالح، اسطوره‌های والیبال هستند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید