• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 27 آذر 1400
کد مطلب : 148417
+
-

استارت انتخابی بدون بنا

رئیس و نایب‌رئیس فدراسیون برای انتخابی خودشان را به سیستان‌و‌بلوچستان رساندند اما خبری از سرمربی تیم ملی فرنگی نبود

مسابقات کشتی قهرمانی کشور که نخستین مرحله انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی هم بود، به میزبانی استان سیستان‌و‌بلوچستان در شهر زاهدان برگزار شد. طبق چرخه انتخابی تیم ملی 3‌نفر اول مسابقات قهرمانی کشور جواز حضور در جام تختی را کسب می‌کنند. مسابقات جام تختی قرار است به میزبانی سنندج برگزار شود و جزو مراحل پایانی چرخه انتخابی تیم ملی محسوب می‌شود.

  تفاوت در چرخه انتخابی
محمد بنا طی سالیان گذشته که سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بوده و غالبا نتیجه گرفته، از تیررس منتقدین به‌دلیل عدم‌برگزاری مسابقات انتخابی در امان نبوده است. محمد بنا همیشه با سبک و سیاق خودش کشتی‌گیران ملی‌پوش را انتخاب کرده است. او طی این سال‌ها به مسابقات انتخابی اعتقادی نداشته و همیشه نفرات منتخب خود را بدون برگزاری انتخابی رودررو برگزیده است. فدراسیون علیرضا دبیر اما از روز اول تأکید به برگزاری مسابقه انتخابی داشت و حالا که کرونا تقریبا فروکش کرده، قرار است چرخه انتخابی که سال گذشته از آن رونمایی شد، اجرایی شود. هرچند چرخه انتخابی تیم ملی آزاد و فرنگی تفاوت عمده‌ای دارند ولی راه رسیدن به دوبنده تیم ملی برای کشتی‌گیران از حضور در مسابقات قهرمانی کشوری و جام تختی می‌گذرد. در کشتی فرنگی با تشخیص محمد بنا تمام ملی‌پوشان المپیکی و جهانی از حضور در مسابقات کشوری معاف شدند. در مقابل در کشتی آزاد کسانی که صاحب مدال شدند می‌توانند از جام تختی استارت بزنند ولی باقی کشتی‌گیران برای اینکه شانس رسیدن به دوبنده تیم ملی را داشته باشند باید در مسابقات کشوری روی تشک بروند. در کشتی فرنگی 3‌نفر اول جواز حضور در جام تختی را کسب می‌کنند ولی در کشتی آزاد علاوه بر جواز حضور در جام تختی، نفر اول راهی مسابقات قهرمانی آسیا خواهد شد! این از بزرگ‌ترین تفاوت‌های چرخه انتخابی کشتی آزاد و فرنگی در همین اول کار است؛ جایی که سرمربی آزاد انتخاب نفر اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا را به چرخه انتخابی سپرده ولی محمد بنا متری برای انتخاب نفر اعزامی به قهرمانی آسیا 2022 معرفی نکرده است.

  آمدیم نبودی!
آغاز چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی یک اتفاق عجیب داشت، آن هم عدم‌حضور محمد بنا سرمربی تیم ملی در زاهدان بود! غیبتی که آنقدر غیرمنتظره بود که مدیرکل اداره ورزش و جوانان زاهدان و رئیس هیأت کشتی این استان برای استقبال از بنا به فرودگاه رفته بودند! بهروز حضرتی مربی تیم ملی که در سالن مسابقات حضور پیدا کرده بود در این‌باره اعلام کرد:«بنا به‌دلیل مشکل شخصی نتوانسته به زاهدان بیاید. بلیت او برای حضور در زاهدان صادر شده بود و این عدم‌حضور از پیش تعیین شده نبوده است.» با عدم‌حضور محمد بنا، حمید سوریان نابغه کشتی فرنگی ایران که هم‌اکنون نایب‌رئیس فدراسیون کشتی است و علیرضا دبیر رئیس فدراسیون به سالن امام علی(ع) زاهدان، محل برگزاری مسابقات آمدند تا نشان دهند در اجرایی کردن چرخه انتخابی کاملا جدی هستند.

  حمید سوریان با لباس بلوچی
حمید سوریان که در روز دوم مسابقات به سالن امام علی(ع) شهر زاهدان آمده بود، با لباس بلوچی در سالن مسابقات حاضر شد که بسیار مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت. سوریان درباره این شکل از حضور در سالن مسابقات به همشهری گفت:«پوشیدن این لباس برایم افتخار است. مردم سیستان همیشه به من لطف داشتند و وقتی از من درخواست شد این لباس را بپوشم از آن استقبال کردم.» دانیال شه‌بخش بوکسور زاهدانی تیم ملی که در مسابقات جهانی تاریخ‌ساز شد هم مهمان ویژه مسابقات قهرمانی کشوری بود که با حضور در سالن کشتی مورد استقبال علیرضا دبیر و حمید سوریان قرار گرفت. در پایان مسابقات کشوری تیم خوزستان به‌عنوان قهرمانی رسید و تیم‌های تهران و مازندران در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید