• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 24 آذر 1400
کد مطلب : 148212
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/xk3rB
+
-

بوستان حاج‌قاسم سلیمانی اردیبهشت1401 میزبان شهروندان

بوستان سردار حاج‌قاسم سلیمانی، اردیبهشت سال آینده میزبان شهروندان تهرانی خواهد بود. به گزارش همشهری، این بوستان در محله وصفنارد احداث خواهد شد؛ محله‌ای در جنوب شهر تهران و منطقه17 که یک‌ بوستان هم ندارد. در واقع وصفنارد جزو یکی از 5محله بدون بوستان پایتخت به‌حساب می‌آید و مدیریت شهری جدید به‌دنبال آن است تا با راهکارهایی مثل تملک باغات، سرانه فضای سبز را در آنها افزایش دهد. در این میان، با تملک باغی به وسعت 11هزار مترمربع و زمینی بایر به مساحت 9هزار مترمربع در همجواری آن، بوستانی 20هکتاری در وصفنارد احداث خواهد شد. حال، با تصمیم مدیران شهری و اهالی محله، به‌خاطر شهدای زیادی که منطقه17 به انقلاب تقدیم کرده، تصمیم گرفته شده نام حاج‌قاسم سیلمانی زینت‌بخش بوستان شود.
در همین راستا رضا شنگی، شهردار دارالشهدای تهران (منطقه17) گفت: «ملک معروف به باغ سبزی به مساحت 11هزار مترمربع در تملک شهرداری منطقه17 قرار گرفته که با درخواست شورایاران و پیشنهاد مدیریت شهری درنظر داریم در این محیط بوستانی مزین به نام شهید حاج‌قاسم سلیمانی احداث شود.» شنگی اضافه کرد: «زمینی در همجواری باغ سبزی قرار دارد که با تجمیع آن، مساحت بوستان به 20هزار مترمربع خواهد رسید.» به‌گفته او 14محله در محدوده منطقه17 وجود دارد که 2محله این منطقه فاقد بوستان هستند. به‌طور کل در شهر تهران 5محله بدون بوستان است که 2محله آن در منطقه17 است.
به گزارش همشهری، سرانه فضای سبز این منطقه جنوبی پایتخت بسیار اندک است؛ به‌طوری که به ازای هر ساکن این منطقه 2.5متر مربع فضای سبز وجود دارد که با احداث بوستان 20هزار متری، به سرانه فضای سبز منطقه افزوده 
خواهد شد.
در همین ارتباط مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر پس از بازدید از منطقه17 و محله وصفنارد، با علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌های شهرداری تهران تلفنی تماس گرفت و خواستار سرعت بخشیدن به این پروژه شد. مدیرعامل سازمان بوستان‌ها نیز قول سرعت‌بخشیدن در احداث این طرح محیط‌زیستی را داد. پیرهادی در این‌باره گفت: «یکی از مشکلات منطقه17 کمبود سرانه فضای سبز است که خوشبختانه در بازدید به‌عمل‌آمده از این منطقه زمینی در مساحت 20هزار مترمربع برای احداث بوستان درنظر گرفته شده است.»
او ادامه داد: «قرار شده سازمان بوستان‌ها تجهیز، توسعه و افتتاح این بوستان را تحت نظر بگیرد تا این طرح اردیبهشت یا خرداد‌ماه سال1401 به بهره‌برداری برسد.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید