• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 22 آذر 1400
کد مطلب : 148037
+
-

با مردم/ وزارت بهداشت نیروهای تازه نفس بیشتری جذب کند

در خبرها می‌خوانیم که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور با کمبود نیرو مواجه هستند. با توجه به تعداد زیاد دانشجویان رشته‌های پزشکی و زیرمجموعه آنکه هر سال فارغ التحصیل‌ و وارد بازار کار می‌شوند ‌‌سؤال اینجاست که چرا وزارت بهداشت با کمبود نیرو مواجه است؟ این وزارتخانه باید با جذب نیروهای جوان هم اشتغال‌زایی‌کند و هم فشار کاری را از دوش پرسنل قدیمی بردارد.
عسگرآبادی از تهران

    درخواست ایجاد دستگاه‌های شارژ بلیت اتوبوس و مترو
 دستگاه‌های شارژ کارت‌های مترو و اتوبوس که اندازه و حجم آنها به اندازه یک تلفن عمومی است از 2 جهت می‌تواند جایگزین خوبی برای دکه‌های فعلی بلیت فروشی باشد. اولا اینکه فضای کمی را اشغال می‌کند و این برای پیاده‌روها و خیابان‌های ما که بسیار شلوغ و پرترددند مزیتی محسوب می‌شود دوما نیاز به متصدی و فروشنده ندارد. این جایگزینی مخصوصا در شهرک‌های پرجمعیتی مثل «خانه اصفهان» بسیار ضروری و مفید است.
بلیغیان از شهرک خانه اصفهان

  محاسبه دلاری قیمت برق توسط مدیرعامل شرکت «برق حرارتی»
آقای «محسن طرزطلب» مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفته‌اند که هزینه تبدیل انرژی حدود 2تا 5/2سنت یعنی چیزی معادل 700تومان است! سؤال من این است که مگر ما برق را از خارج وارد می‌کنیم یا مگر واحد پول کشور ما دلار است که ایشان بهای برق مصرفی را با دلار می‌سنجند؟ وقتی درآمد ما به ریال است طبیعی است که مخارجمان هم باید با ریال محاسبه شود.
محمدرضا از رشت

    نظارت بر خروج ارز از کشور جهت سرمایه‌گذاری در ترکیه
مرتب در روزنامه‌ها و فضای مجازی می‌خوانیم و می‌شنویم که ایرانی‌های پولدار در ترکیه سرمایه‌گذاری کردند و یا خانه خریدند. به‌نظر بنده 2 نهاد در این‌باره کم‌کاری می‌کنند اول سازمان دارایی که می‌بایست در اخذ مالیات متناسب با میزان ارز خارج شده از کشور دقت بیشتری داشته باشد و دوم گمرک یا بانک‌ها که مانع خروج غیرقانونی ثروت نمی‌شوند. به‌نظر می‌رسد این قبیل معاملات کار مردم عادی نیست و متعلق به شرکت‌ها و افراد بسیار ثروتمند است که معمولا ثروتشان را از راه درست به‌دست نیاورده‌اند.
گلمکانی از تهران

  آقای رئیس‌جمهور به بروجرد هم بیایید!
مدتی است که رئیس‌جمهور از استان‌ها و مناطق مختلف کشور دیدن می‌کند. از ایشان درخواست داریم تا سری هم به بروجرد بزنند. بیکاری و فقر در این استان بیداد می‌کند.کارخانجات تعطیل و یا نیمه تعطیلند و 2 سد «گلرود» و «آبسرده » هم مورد استفاده قرار نگرفته‌اند. راه‌آهن بروجرد- نهاوند- کرمانشاه هم که نقشه و طرحش مربوط به حدود 80سال پیش است هنوز احداث و راه‌اندازی نشده است.
مستعد از بروجرد

  بندر جاسک، کانال رادیوی داخلی ندارد!
 متأسفانه هیچ‌یک از کانال‌های موج «اف ام» و «ای‌ام» رادیوی داخلی کشورمان در بندر جاسک، قابل دریافت و شنیدن نیست. این در حالی است که کانال‌های رادیویی کشورهای همسایه به خوبی دریافت می‌شوند. از مسئولین درخواست داریم تا امکان استفاده از رادیوی کشور خودمان را برای مردم این منطقه فراهم کنند.
زارعی از بندر جاسک

    رانندگان تاکسی‌های اینترنتی و هزاران مشکل
 من یکی از افرادی هستم که با شرکت‌های اینترنتی «اسنپ» و «تپ سی» کار می‌کنم. متأسفانه ما رانندگان اینترنتی مشکلاتی داریم که جهت آشنایی مسئولین و پیگیری آنها چند نمونه را
مثال می‌زنم.
1- سهمیه سوخت ما 4ماه است که پرداخت نشده است. درواقع آخرین باری که ما سهمیه خود را دریافت کرده‌ایم مرداد‌ماه بوده است. 2- کمیسیون دریافتی این شرکت‌ها بسیار بالاست و عملا چیزی برای راننده باقی نمی‌ماند و صرفه اقتصادی ندارد. 3- موارد زیادی را شاهد بودیم که جان و مال رانندگان توسط مسافرین زور‌گیر و شرور مورد حمله قرار گرفته‌‌اند. برای جلوگیری از چنین حوادثی، شرکت‌های اینترنتی موظفند اطلاعات کاملی از مسافر داشته باشند تا درصورت وقوع جرم قابل پیگیری باشند. 4- شهرداری 2 درصد از درآمد ما را به‌عنوان عوارض برمی‌دارد و هیچ امتیاز و یا تسهیلات ویژه و خاصی برای ما درنظر نمی‌گیرد؛ درحالی‌که وجود رانندگان اینترنتی بخش بزرگی از مشکل حمل‌ونقل مسافرین را در سطح شهر به‌علت کمبود تاکسی و اتوبوس حل کرده است.
امید از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید