• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 22 آذر 1400
کد مطلب : 147982
+
-

واقعی‌ترین مدل‌سازی از خودروی اپل

یک شرکت انگلیسی با برداشت‌های خود از اپل و همچنین الهام‌گرفتن از حق اختراع‌های ثبت شده توسط این شرکت اقدام به طراحی یک نمونه مفهومی کرده است

واقعی‌ترین مدل‌سازی از خودروی اپل

ساسان شادمان منفرد خبر‌نگار

شرکت خودروسازی انگلیسی واناراما (Vanarama) با الهام گرفتن از آیفون، مک‌بوک و سایر محصولات شرکت اپل و ترکیب آنها با حق اختراع واقعی این شرکت، یک رندر مفهومی سه‌بعدی را که می‌تواند شبیه به نخستین خودروی اپل باشد، طراحی کرده است. به گزارش وب‌سایت مک‌رومرز، با وجود اینکه اپل در مورد برنامه‌های خودروهای خودران برقی خود به‌ندرت صحبت می‌کند، اما این خودروی مفهومی کاملا با حدس و گمان طراحی شده است. واناراما در این خصوص می‌گوید که مدل شاسی‌بلند کوپه را بر پایه «حق اختراع‌های واقعی ثبت‌شده توسط اپل» بنا کرده است. رندرهای واناراما دارای چندین ویژگی براساس حق اختراع‌های اپل هستند؛ مانند نحوه چرخش کامل صندلی‌ها برای تبدیل فضای داخلی به اتاق نشیمن و طراحی بدون ستون که دسترسی را آسان می‌کند. مناطق دیگری که از حق اختراع‌های اپل الهام گرفته شده‌اند عبارتند از درهای اتوبوسی که انعطاف‌پذیری بیشتری برای جابه‌جایی و بارگیری مسافران ارائه می‌دهند با پنجره‌های عریض که فضا را هنگام سوار شدن سرنشینان افزایش می‌دهد. ویژگی‌های داخلی نیز براساس حق اختراع‌های اپل همچون سیری (Siri) تعبیه‌شده در ستون فرمان (براساس حق ثبت اختراع برای دستیار خودکار هوشمند) و داشبورد و صفحه ناوبری بدون درز و کاملاً قابل تنظیم، طراحی شده است. در همین حال، شکوفایی سبک کار از محصولات اپل الهام گرفته است، مانند دستگیره‌های درهای جمع‌شونده که شبیه دکمه‌های آیفون هستند و جلوپنجره مشبک الهام‌گرفته از دریچه‌های دایره‌ای مک پرو با لوگوی درخشان از نسل‌های قبلی مک‌بوک و البته رنگ سفید مات‌شده که یک طرح رنگ محبوب از زمان عرضه آیفون 4در سال 2010است. حق ثبت اختراع تضمین نمی‌کند که اپل یک خودرو خواهد ساخت، اما شواهدی را ارائه می‌کند که نشان می‌دهد این شرکت در حال تحقیق در مورد توسعه یک خودروی برقی خودران است.‌ماه گذشته، بلومبرگ گزارش داد که شرکت اپل کار خود را روی یک خودروی طراحی شده توسط خودش آغاز کرده و قصد دارد یک وسیله نقلیه کاملاً خودمختار بسازد. گفته می‌شود اپل می‌خواهد خودرویی طراحی کند که فاقد فرمان یا پدال باشد و فضای داخلی آن برای رانندگی بدون دست باشد. همانطور که گفته شد، اپل هنوز در حال بحث در مورد گنجاندن فرمان است که امکان دارد مورد نیاز باشد تا افراد بتوانند در شرایط اضطراری مسئولیت رانندگی را بر عهده بگیرند.

   ساخت اپل خودرو
اپل چند سالی می‌شود که روی ساخت «اپل خودرو» (Apple Car) کاملا خودمختار تمرکز کرده و می‌خواهد خودران‌هایی را بهتر از آنچه غول‌هایی مانند جنرال موتورز و تسلا می‌سازند و ‌اکنون پیشتازان در زمینه فناوری خودران هستند، راهی بازار کند. طبق گزارش‌های منتشر شده اخیر، اپل مجبور بود بین ساخت خودرویی با قابلیت‌های خودران محدود، اما فرمان و شتاب خوب یا خودران کامل و ساخت خودرویی که نیازی به دخالت انسانی نداشته باشد یکی را انتخاب کند. دومی بدون شک هزینه بسیار بیشتری خواهد داشت و توسعه آن طول خواهد کشید، اما بالاخره این اپل است و آنها رویکرد کاملاً خودران را انتخاب کردند. پروژه Apple Car توسط کوین لینچ که بر توسعه اپل واچ نظارت داشت، هدایت می‌شود. او جایگزین داگ فیلد شد که در سپتامبر به فورد رفت. فیلد خودش به‌مدت ۳ سال در اپل کار کرد و پیش‌تر یکی از مدیران ارشد تسلا بوده است. روند توسعه که در داخل به‌عنوان «پروژه تایتان» شناخته می‌شود، از سال۲۰۱۴ آغاز و در طول این دوره دستخوش تغییرات شدیدی شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید