• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 21 آذر 1400
کد مطلب : 147895
+
-

نکته بازی/ آن مرحوم بیخود کرده!


داستان دفاع رضا عنایتی از گلی که محمدجواد محمدی به پرسپولیس زد، کم‌کم دارد خنده‌دار می‌شود. در شرایطی که تصاویر تلویزیونی به وضوح از هند بودن این گل حکایت دارند و تمام کارشناسان داوری هم موضوع را تأیید کرده‌اند، سرمربی هوادار گفته این گل در شرایط سالم به ثمر رسید. جالب اینجاست که خود زننده گل قبول دارد هند کرده، اما عنایتی می‌گوید او جوگیر شده و در فضای پر از احساسات حرف زده است! داستان شبیه همان مرحومی است که نذر کرده بود بعد از مرگش کسی سیاه نپوشد، اما یکی از بازماندگان اصرار به سیاهپوشی داشت و می‌گفت: «آن مرحوم بیخود کرده»! آقا شما تیم زحمتکشی بودید که یک امتیاز از این بازی گرفتید. پرسپولیسی‌ها هم بیشتر در حال اعتراض به اشتباهات خودشان هستند. وابدهید دیگر.

جدول دم دست‌تان هست؟

اکبر میثاقیان که ابتدای فصل با آن شرایط عجیب جانشین رضا مهاجری در پدیده شد، حرف‌هایی می‌زند که هر کسی نداند فکر می‌کند تیم مشهدی در حال جنگیدن برای کسب سهمیه آسیایی است! میثاقیان که حالا خبر برکناری‌اش هم منتشر شده، پیش از بازی برابر گل‌گهر گفته بود: «جمع کردن پدیده فقط کار خودم بود.» طوری که انگار تیم را عاقبت به خیر کرده و الان مشغول ایراد نطق پایان فصل است. پدیده این بازی را هم 2 بر یک باخت و میثاقیان بار دیگر با اعتمادبه‌نفسی ستودنی گفت: «نمی‌آمدم پدیده سقوط می‌کرد.» یک نفر جدول رده‌بندی را به اکبرآقا نشان بدهد و به او یادآوری کند الان هم که تشریف آوردید، پدیده پشت سر هم دارد می‌بازد و با 2امتیاز از 9بازی در قعر جدول قرار گرفته.

شما هم ایرانی شدی؟

جمع کردن تراکتور کار سختی است و این مسئله را خوب می‌فهمیم. به همین دلیل هم در کوتاه‌مدت انتظار خارق‌العاده‌ای از زونیمیر سولدو نداریم. با این حال سرمربی کروات تراکتور که با یک رزومه ناقص و پر از وقفه هدایت این تیم را پذیرفته، حداقل باید کمی حرفه‌ای‌تر حرف بزند، نه آنکه از دیالوگ‌های آشنای همکاران ایرانی‌اش استفاده کند. تراکتور این هفته با نتیجه 3 بر 2 به مس رفسنجان باخته و سولدو گفته: «روی اشتباهات فردی و نداشتن تمرکز 3 گل خوردیم.» این ادبیاتی است که معمولا از سوی مربیان ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اینها اگر ببرند که هنر خودشان بوده و اگر ببازند، تقصیر گردن بازیکنان است. در حقیقت اما مسئولیت فاحش‌ترین اشتباهات فردی هم با کادرفنی است که نتوانسته بازیکنان را آماده کند.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید