• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 21 آذر 1400
کد مطلب : 147902
+
-

جهان/کریستیانو در آستانه 600

کریستیانو رونالدو پیش از مسابقه دیشب منچستریونایتد در زمین نوریچ تنها 4‌برد دیگر می‌خواست تا به 600برد در عمر ورزشی‌اش دست یابد. او در 881بازی توانسته بود با تیم‌های مختلف به 596پیروزی دست پیدا کند. نفر دوم در این جدول مسی است با 542برد در 792بازی و بنزما با 480برد در 727بازی. نرخ پیروزی برای رونالدو 6.8برد، برای مسی 6.8 و برای بنزما 6.7پیروزی در هر مسابقه بوده است.

لیگ برتر بالاتر از لالیگا
غیر از جدایی مسی، رونالدو و راموس از لالیگا، موضوعات دیگری هم روی افت کیفیت این لیگ تأثیر داشته، ازجمله صعود بیشتر تیم‌های انگلیسی نسبت به اسپانیایی‌ها به مراحل پایانی لیگ‌های اروپایی. در 4‌سال اخیر، 2‌سال فینال تمام‌انگلیسی در لیگ قهرمانان و یک‌سال فینال تمام‌انگلیسی در لیگ اروپا داشته‌ایم. هر 4‌تیم لیگ برتری موفق شدند از گروه‌های خود به‌عنوان تیم اول یا دوم صعود کنند اما سویا و بارسلونا به لیگ اروپا سقوط کردند و ویارئال و اتلتیکو هم به‌زحمت در آخرین روز جواز صعود گرفتند.  بالاترین نرخ صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، برحسب لیگ‌های اروپایی در اختیار لیگ برتر است.
لیگ برتر انگلیس:   ۸۲درصد (۱۰۷‌تیم، ۸۸ صعود)
لالیگا اسپانیا:   ۸۱درصد (۱۱۳‌تیم، ۹۲‌صعود)
سری‌آ ایتالیا:   ۷۱درصد (۹۶تیم، ۶۸صعود)
بوندس‌لیگا آلمان:   ۶۸درصد (۹۳تیم، ۶۳‌صعود)
لیگ یک فرانسه:   ۵۵درصد (۷۴تیم، ۴۱صعود)
لیگ برتر پرتغال:   ۴۶درصد (۵۷تیم، ۲۶صعود)
اردیویزه هلند:   ۳۰درصد (۴۴تیم، ۱۳صعود)

تاتنهام حذف می‌شود
بازی امروز تاتنهام در لیگ برتر به‌دلیل ابتلای 11عضو این باشگاه به ‌سویه جدید کرونا لغو شد اما انگار یوفا با لیگ برتر نظر متفاوتی دارد و قائل به تعویق دیدارهای اروپایی این تیم نیست. بازی پنجشنبه‌شب تیم لندنی در برابر رن فرانسه در چارچوب لیگ کنفرانس اروپا برگزار نشد. بازیکنان رن در زمین حاضر بودند و به‌نظر می‌رسید این بازی به روزی دیگر موکول شود اما کمیته انضباطی یوفا طی بیانیه‌ای اعلام کرده که تاریخ تکراری برای برگزاری این دیدار درنظر گرفته نخواهد شد و این بازی تکرار نمی‌شود. شواهد نشان می‌دهد که تاتنهام در این مسابقه 3بر صفر بازنده اعلام شده است. فردا قرعه‌کشی مرحله حذفی لیگ کنفرانس همزمان با لیگ قهرمانان و لیگ اروپا برگزار می‌شود و احتمالا اثری از تاتنهام در قرعه‌کشی نخواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید