• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 21 آذر 1400
کد مطلب : 147886
+
-

رمزگشایی از نام معاون جدید وزارت ورزش

مهدی علی‌نژاد از معاونت ورزش قهرمانی وزیر ورزش استعفا داد؛ مهم‌تر از خبر رفتن او از وزارت ورزش، رسیدن به نام معاون جدید وزیر است. دیروز بلافاصله بعد از انتشار خبر استعفای علی‌نژاد، نام چند گزینه برای جانشینی او مطرح شد. درحالی‌که بیشتر گمانه‌زنی‌ها محمد پولادگر را معاون وزیر معرفی می‌کنند اما به‌نظر می‌رسد سجادی انتخاب دیگری برای ورزش دارد؛ محمدعلی شجاعی.
در بیشتر خبرهایی که خبرگزاری‌ها و سایت‌های ورزشی منتشر کرده‌اند، شانس پولادگر برای رفتن به خیابان سئول بیشتر از همه است. پولادگر از سال1373 در فدراسیون تکواندو مسئولیت دارد و در 21سال گذشته ریاست فدراسیون را به‌عهده داشته است. هرچند او مدتی به‌عنوان یکی از مدیران موفق ورزش مطرح بود اما نتیجه نگرفتن در 2دوره گذشته المپیک، شانس ماندنش در فدراسیون تکواندو را هم کمرنگ‌ کرده است. با این حال او به‌تازگی در انتخابات اتحادیه آسیا به‌عنوان نایب‌رئیس انتخاب شده و به‌نظر می‌رسد این انتخاب او را برای ماندن در فدراسیون وسوسه کرده است. در حالی که عده‌ای خبر می‌دهند در جلسه‌های روزهای اخیر سجادی با نزدیکانش، پولادگر به‌عنوان گزینه اصلی معاونت معرفی شده، بعضی‌ها هم می‌گویند ترجیح او ماندن در فدراسیون تکواندو است. از طرف دیگر عده‌ای شانس شجاعی را برای معاونت بیش از بقیه می‌دانند. محمدعلی شجاعی، رئیس اسبق فدراسیون تیروکمان، استاندار سابق خراسان شمالی و خزانه‌دار کمیته ملی المپیک روابط نزدیک‌تری با سجادی دارد. همین روابط، دلیلی شده تا عده‌ای او را گزینه اصلی برای حضور در وزارت ورزش بدانند.نام‌های دیگری هم برای رفتن به خیابان سئول مطرح است؛ مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، علی رغبتی از مدیران وزارت ورزش، مجید شایسته رئیس سابق فدراسیون تنیس، علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی و... همه چشم‌ها به وزارت ورزش و حکم سجادی است و شاید او با رونمایی از یک نام جدید، ورزشی‌ها را سورپرایز کند.

  علی‌نژاد کجا می‌رود؟
قبل از اینکه دولت جدید روی کار بیاید، صحبت از این بود که علی‌نژاد خودش را برای حضور در کمیته ملی المپیک آماده می‌کند. حتی دیروز گفته شد او به اجبار قوانین و برای حضور در انتخابات کمیته استعفا داده است. اما کمتر کسی برای پیروزی او در این انتخابات شانسی قائل است. به‌خصوص که گفته می‌شود گروهی از روسای فدراسیون‌ها در نامه‌ای دسته‌جمعی به وزارت ورزش اعلام کرده‌اند که از حضور علی‌نژاد در کمیته حمایت نمی‌کنند. علی‌نژاد که کارمند وزارت نفت است، باید به این وزارتخانه بازگردد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید