• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 20 آذر 1400
کد مطلب : 147821
+
-

با مردم / نباید اجازه دهیم ‌شأن بعضی مشاغل پایین بیاید

برخی مشاغل مانند معلمی و پرستاری، مشاغلی انسانی و ارزشمند هستند که جدای از کسب درآمد، خدمت به نوع بشر محسوب می‌شوند. چند روزی است فیلم ناراحت‌کننده‌ای از رفتار ناشایست با یک معلم گرانقدر در شبکه‌های مجازی دست به‌دست می‌شود که البته مسئولان گفتند مربوط به سال‌95 است و با خاطیان برخورد شده و معلم نیز رضایت داده است. اما چند سؤال مطرح است؛ اول اینکه چه شده ‌که برخی به‌خود اجازه می‌دهند با معلم چنین رفتاری کنند، چه در سال‌95 چه قبل‌تر از آن و چه در آینده؟ مسئولان و جامعه باید انسان‌ها را به‌گونه‌ای تربیت کنند که ‌شأن و جایگاه مشاغلی مانند معلمی همواره مورد احترام باشد و نکته بعد اینکه چرا و با چه هدفی فیلمی که سال‌95 پرونده‌اش مختومه شده، بازنشر شده است. خود همین موضوع بی‌حرمتی مجدد با جایگاه و ‌شأن معلمی است.
موسوی از پیشوای ورامین

  بالا بودن عوارض و مالیات از عوامل گرانی است
با افزایش قیمت‌ها و تورم، عوارض و مالیات هم بسیار سنگین شده‌اند که کسبه به‌خصوص آنهایی که کسب‌‌وکارشان رونقی ندارد، در پرداخت آن دچار مشکل هستند. در نتیجه، تلافی این گرانی را سر قیمت‌گذاری کالاهای خود درمی‌آورند و مثلا به جای سود 15یا 20درصدی، 40درصد روی قیمت می‌کشند که خودبه‌خود عامل گرانی می‌شود. واقعا انسان نمی‌تواند تشخیص دهد حق با کیست؟
سنجری از مشهد

   ادامه قطع درختان پارک جنگلی «میرزاکوچک‌خان»
عده‌ای هستیم که مدت 10سال است برای ورزش صبحگاهی به پارک میرزا کوچک‌خان جنگلی واقع در شرق اتوبان بعثت می‌رویم. در طول این 10سال تعداد درختان این پارک به‌تدریج در حال کم‌شدن است. بهانه قطع‌کنندگان هم خشک‌شدن درختان است. سؤال اینجاست که چرا آبیاری درست، اصولی و بموقع صورت نمی‌گیرد؟ یا اصلا چرا درختانی کاشته می‌شود که عمرشان طولانی نیست یا نیازمند آبیاری هستند. این پارک به تصفیه هوای این منطقه کمک زیادی می‌کند و با قطع درختان، علاوه بر از بین‌رفتن زیبایی پارک از کیفیت هوا هم کاسته می‌شود.
جمعی از ورزشکاران پارک میرزاکوچک‌خان

  ‌سقف تعهدات «بیمه سلامت» افزایش یابد
 با توجه به افزایش قیمت داروها و خدمات درمانی، از مسئولان تقاضا داریم سقف تعهدات بیمه سلامت را افزایش دهند. تعهدات فعلی این بیمه جوابگوی قیمت‌های فعلی نیست و دارندگان این بیمه عملا از کمترین حمایت‌ها برخوردارند.
کاسبی از سنندج

  ساختمان آموزش و پرورش در شمال پارک‌شهر نیازمند بازسازی است
در قسمت جنوبی ساختمان «اداره امور بازنشستگان تهران» واقع در شمال پارک شهر در جنوب تهران ساختمانی است که تقریبا به حالت مخروبه درآمده و متعلق به سازمان آموزش و پرورش است. این سازمان می‌تواند با بازسازی این ساختمان و اجاره یا فروش آن، هم از هدر‌رفت بیت‌المال جلوگیری کند و هم با کسب درآمد، بخشی از کسری بودجه خود را جبران کند.
سیادتی از تهران

  کم‌فروشی مواد شوینده با محدب‌کردن کارتن و قوطی آنها
مدتی است بعضی شرکت‌های تولید‌کننده مواد شوینده مدل قوطی یا کارتن مواد شوینده را تغییر داده‌اند به این صورت که کارتن‌ها را در حاشیه محدب و زاویه‌دار کرده‌اند و قوطی‌ها را از قسمت کف قوطی به‌صورت محدب درآورده‌اند که در هر دو صورت مقدار کمتری مواد شوینده درون ظرف جای می‌گیرد. تولیدکنندگان تصور نکنند مردم متوجه این موضوع نیستند. همین موضوع باعث می‌شود از آن برندهای متخلف، دیگر خرید نکنند. از مسئولان هم توقع می‌رود رسیدگی و کنترل بیشتری بر تولید‌کنندگان داشته باشند.
موسی‌پور از بوشهر
 

این خبر را به اشتراک بگذارید