• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 17 آذر 1400
کد مطلب : 147619
+
-

صدای پای داعش در بصره

خاورمیانه
صدای پای داعش در بصره

3 ماه پس از حمله انتحاری بغداد که 35 کشته به جا گذاشت، ظهر دیروز انفجار بمبی شهر بندری بصره را به لرزه در آورد. به گزارش خبرگزاری رویترز، در اثر این انفجار 4 نفر کشته و 4 نفر نیز زخمی شدند. منابع بیمارستانی تعداد زخمی‌ها را 20 نفر اعلام کرده‌اند. مسئولیت حمله تروریستی بغداد را گروه داعش به عهده گرفت اما مسئولیت انفجار دیروز را هنوز هیچ فرد یا گروهی به عهده نگرفته است. با این حال، انگشت اتهام به سوی داعش است. بصره در جنوب عراق دست کم از سال 2017  به بعد آرام بوده و این نخستین بار طی 4 سال گذشته است که این شهر شاهد حمله تروریستی است. 
طبق اعلام مقام‌‌های امنیتی در عراق، بمب در یک موتورسیکلت کار گذاشته شده بود. این انفجار، یک خودروی عبوری و یک مینی‌بوس را نیز منفجر کرده است. بیشتر زخمی‌ها مربوط به مینی‌بوس بوده است. 
داعش طی هفته‌های اخیر در مناطقی از شمال و غرب عراق، در مناطق کردنشین بار دیگر فعال شده است. هفته گذشته در جریان حمله نیروهای داعش به یک روستا در جنوب اربیل 12 نفر کشته شدند. 9 نفر از کشته‌شدگان از نیروهای پیشمرگه کرد و 3 نفر دیگر از مردم عادی بودند. 
وقوع حمله دیروز در جنوب عراق، زنگ خطر را برای نهادهای امنیتی این کشور به صدا در آورده است. عراق در سال 2017 اعلام کرد که به طور کامل داعش را شکست داده و هسته‌های این گروه را در مناطق مختلف پاکسازی کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید