• پنج شنبه 18 مرداد 1403
  • الْخَمِيس 2 صفر 1446
  • 2024 Aug 08
سه شنبه 16 آذر 1400
کد مطلب : 147484
+
-

طرحی که قالیباف در مجلس امضا کرد

رئیس مجلس به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه شهیدبهشتی حاضر شد

رئیس مجلس دوشنبه، یعنی یک روز جلوتر به پیشواز روز دانشجو (16آذر) رفت و در جمع دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی حاضر شد. محمدباقر قالیباف غیر از سخنرانی رسمی خود شفاف و صریح، پاسخگوی اظهارات مطرح شده از سوی دانشجویان در این نشست بود. گزیده صحبت‌های رئیس مجلس در این نشست را می‌خوانید:
    نماینده‌ای که ده‌ها طرح ارائه می‌دهد، لزوما فعال نیست. امروز بیش از 700طرح و لایحه در مجلس در صف انتظار داریم؛ مگر ما چقدر زمان داریم که به همه اینها برسیم؟ من تنها یک طرح را امضا کرده‌ام و آن‌هم طرح شفافیت آرای نمایندگان بوده که در حال انجام است و 2شوری شدن آن هم برای این بوده که پخته‌تر و دقیق‌تر شود.
    مجلس شورای اسلامی و نماینده مجلس، وکیل‌الدوله نیست، بلکه پنجره مردم است. اینکه در مجلس نامه نوشته شود که برای مثال آقای قالیباف یا مثلا آقای رئیسی برای انتخابات ریاست‌جمهوری اقدام کند به هیچ عنوان صحیح نیست که در آن زمان من اجازه ندادم حتی این نامه از تریبون مجلس شورای اسلامی قرائت شود. نماینده مجلس می‌تواند به‌شخصه فعالیت سیاسی داشته باشد، اما آن اقدام مجلس درخصوص نامه پسندیده نیست و این نقد وارد است.
   من در آن زمان گفتم که افراد قابل‌تر و شایسته‌تری هستند که در این لیست باشند. اگرچه خود را مکلف دانستم که با همان لیست به قول خود عمل کنم. قطعا در آن لیست شایسته‌سالاری صورت نگرفت. چنین اتفاقاتی ممکن است در انتخابات بعد هم بیفتد؛ برهمین اساس است که می‌گویم الگوی حکمرانی ما باید اصلاح شود.
   صددرصد حقوق پرداختی دیوان محاسبات و ۸۰ درصد حقوق مجلس براساس گزارش سازمان امور استخدامی ثبت شده است، اما مشاهده کنید شرکت‌های دولتی چه میزان از حقوق پرداختی خود را ثبت کرد‌ه‌اند.
   به‌عنوان یک نماینده هیچ حساب حقوقی، پولی و مالی برای خود باز نکرده‌ام و تنها فیش حقوقی من فیش حقوقی دانشگاه تهران است. اگر شخصی مدرکی خلاف این موضوع دارد که من یک ریال در زمینه حق ماموریت مبلغی دریافت کرده‌ام مرا به‌عنوان فردی متخلف اعلام کند.
   درخصوص آقای عنابستانی که دانشجویان اشاره کردند باید بگویم اگرچه هیأت نظارت پیگیری‌های مجدانه‌ای را انجام داد، اما معتقدم پیگیری‌ها باید محکم‌تر انجام می‌شد. در نهایت نظر دادگاه ملاک قرار گرفت؛ البته در برخورد مأمور نیروی انتظامی هم اشکالاتی وجود داشت. سرباز نباید از قانون تخطی کند، نماینده مجلس سیلی نزد و صرفا سرباز را هل داد، اما حق همین هل دادن را هم نداشت؛ اگرچه ما شاهد بودیم که در مجلس قبل درخصوص موضوع گمرک اینگونه موضوع پیگیری نشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید