• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 16 آذر 1400
کد مطلب : 147477
+
-

روی خط سیاست/ دستور اژه‌ای درباره پرونده‌های تحقیق و تفحص

رئیس قوه‌قضاییه در جلسه شورای‌عالی این قوه درباره پرونده‌های تحقیق و تفحصی که از سوی مجلس ارسال شده‌است، گفت: باید وقت ویژه‌ای گذاشته شود تا با مشخص‌شدن میزان و تعداد پرونده‌ها، مشکلات پرونده‌ها و مختومه‌شدن یا نشدن آنها را با بیان دلایل برای مجلس ارسال کنند.  به ‌گزارش میزان، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه یکی از گلایه‌های مجلس بی‌اطلاعی از آخرین وضعیت گزارش‌های تحقیق و تفحص و گزارش‌های ارسالی از سوی خانه ملت بوده‌است، افزود: این پرونده‌ها یا از طریق تحقیق و تفحص یا از طریق کمیسیون اصل۹۰ مجلس تشکیل شده‌اند و این کمیسیون در همه دوره‌های مجلس این گله را داشته و دارد که نمی‌دانیم این گزارش‌ها در قوه قضاییه به کجا می‌رسد.

  5حضور رئیسی در مجلس طی 100روز
معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در نشست ‌خبری با رسانه‌ها با بیان اینکه به‌دنبال قیاس با دولت قبل در تعامل با مجلس نیستیم، گفت: برخی نمایندگان اعلام می‌کنند حتی یک‌بار موفق نشدیم با رئیس‌جمهوری قبلی جلسه داشته باشیم. این در حالی ‌است که در این 100روز، رئیس‌جمهوری 5بار در مجلس حضور یافته‌است.
به‌گزارش ایسنا، سیدمحمد حسینی افزود: تاکنون ۲۵۵سؤال از دولت در مجلس مطرح شده‌ که به 4.5برابر قبل رسیده‌است. این حق نمایندگان است، اما اگر وزرا دائم قرار باشد به سؤالات پاسخ دهند، به ‌کار خود نمی‌رسند. ۱۰۰سؤال را فقط 3نماینده مطرح کرده‌اند.  وی ادامه داد: ‌۳۶نماینده درباره انتصاب‌های فامیلی تذکر داده‌اند. ما از آنها خواستیم مصادیق این انتصاب‌ها را به ما اعلام کنند، اما آنها گفتند نگاه ما این است که چنین انتصاب‌هایی انجام نشود یا گفتند ما از رسانه‌ها شنیده‌ایم، که تقاضای ما بررسی دقیق از سوی نمایندگان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید