• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 16 آذر 1400
کد مطلب : 147462
+
-

تحول با یک جلسه تمرین

منچستریونایتد شباهتی به تیم اوله و مورینیو نداشت

تحول با یک جلسه تمرین

منچستریونایتد با تنها یک جلسه تمرین زیرنظر رالف رانگنیک ناگهان متحول شد و یک بازی برتر را برابر کریستال‌پالاس انجام داد. این برد مقابل تیمی که منچسترسیتی را در این فصل شکست داده، در حالی به‌دست آمد که ترکیب من‌یونایتد دقیقا مشابه ترکیب این تیم در بازی قبلی مقابل‌آرسنال بود. حالا رالف درستکار نخستین سرمربی آلمانی است که در نخستین بازی‌اش در لیگ برتر موفق به کسب پیروزی می‌شود. پیش از این هیچ‌یک از مربیان معروف‌تر از او نتوانسته بودند در نخستین مسابقه به برد برسند؛ فلیکس ماگات (فولام)، یورگن کلوپ (لیورپول)، یان سیورت (هادرزفیلد)، دنیل فارکه (نوریچ) و حتی توماس توخل (چلسی). البته این عادت مربیان بعد از فرگوسن است که نخستین بازی‌شان را در پست سرمربیگری این تیم ببرند. به استثنای فان‌خال، سایر سرمربیان یونایتد در دوران پسا فرگوسن، کار خود روی نیمکت یونایتد را با برد آغاز کرده‌اند؛ دیوید مویز (2بر صفر ویگان)، رایان گیگز (4بر صفر نوریچ)، فان‌خال (2بر یک سوانزی)، مورینیو (2بر یک لسترسیتی)، اوله‌گونار سولسشائر (5بر یک کاردیف)، مایکل کریک (2بر صفر ویارئال) و حالا رالف رانگنیک (یک بر صفر کریستال‌پالاس).
   رالف از پرسینگ تیم در نیمه اول تعریف کرد. همچنین از فرد که گفت درباره این بازیکن از اوله زیاد تعریف شنیده. انگار فرد را در تیم همه دوست دارند. درباره بازی بدون توپ کریستیانو رونالدو هم گفت که به احترام این کار کریستیانو باید کلاه از سر بردارد.

   منچستر تا پیش از این دیدار در 15مسابقه متوالی قادر به ثبت کلین‌شیت نشده بود. در ضمن این نخستین بازی بدون گل خورده در ورزشگاه خانگی از آوریل گذشته و بازی مقابل گرانادا بود.

   منچستریونایتد در جریان بازی برابر کریستال پالاس، 12‌بار بر سر مالکیت توپ در یک سوم نهایی زمین پیروز شد. این بالاترین آمار تیم از زمانی است که سرالکس فرگوسن بازنشسته شد.

   منچستر با سرمربی آلمانی جدیدش فرداشب بازی تشریفاتی خود را در اولدترافورد مقابل ویارئال برگزار می‌کند که تأثیری روی صدرنشینی یونایتد ندارد. خبر خوب برای منچستری‌ها این است که گزینه دستیاری این تیم که تا 2 روز پیش شغل داشت، از کار برکنار شده و با خیال راحت می‌تواند به منچستر بیاید. باشگاه لایپزیش جسی مارش سرمربی 48‌ساله آمریکایی خود را پس از شکست این هفته تیمش مقابل یونیون‌برلین از سمت خود برکنار کرد. مارش که تابستان امسال هدایت لایپزیش را برعهده گرفته بود، در 14بازی تنها 18امتیاز کسب کرد و در لیگ قهرمانان هم موفق به صعود نشد.

   فرد در بازی با آرسنال یک‌پاس‌گل داد و یک‌پنالتی برای یونایتد گرفت. حالا در بازی با پالاس تک‌گل پیروزی‌بخش تیمش را به زیباترین شکل ممکن به ثمر رسانده. در نیمه اول بازی با آرسنال گزارشگر معروف انگلیسی او را دست‌وپاچلفتی خوانده بود. حالا این برزیلی ستاره این تیم است. فرد 2‌گل در این فصل به ثمر رسانده که برابر است با مجموع گل‌های زده شده توسط مسی و هری کین در این فصل!

   نخستین گل منچستریونایتد در دوران سرالکس فرگوسن و مربیان پس از آن توسط این بازیکنان به ثمر رسید؛ جان سیوبک (سرالکس فرگوسن)، فان‌پرسی (دیوید مویز)، وین رونی (رایان گیگز و فان‌خال)، خوان ماتا (مورینیو)، مارکوس رشفورد (سولسشائر)، رونالدو (مایکل کریک) و فرد رودریگس (رانگنیک).
 

این خبر را به اشتراک بگذارید