• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
سه شنبه 16 آذر 1400
کد مطلب : 147447
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/lY375
+
-

دختران هندبال، بازنده‌های سربلند

تیم ملی هندبال زنان ایران با اختلاف 32گل به نروژ باخت اما دروازه‌بان این تیم بهترین بازیکن میدان شد ایران امروز برای صعود به مرحله بعد مسابقات قهرمانی جهان با قزاقستان رقابت می‌کند

دختران هندبال، بازنده‌های سربلند

نتیجه 41-9از شکست سنگین خبر می‌دهد؛ شکست تیم ملی هندبال زنان ایران از نروژ. اما دقایق بعد از بازی می‌گوید زنان ایران بازنده‌ای سربلند بودند؛ سایت فدراسیون جهانی از 4دقیقه اول بازی نوشت و از عملکرد ایران تمجید کرد. مسئولان برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا، جایزه بهترین بازیکن میدان را به فاطمه خلیلی‌بهفر دادند. سرمربی نروژ هم از بازی خوب دختران ایرانی گفت: «آنها با قلب‌شان بازی کردند» اما هیچ‌کدام به اندازه تشویق بازیکنان نروژ دلچسب نبود. لحظه‌ای که خلیلی جایزه‌اش را می‌گرفت اشک ریخت و با هم‌تیمی‌هایش حلقه شادی زد، بازیکنان نروژ برای آنها دست زدند و اشک‌های فاطمه، اشک یکی از بازیکنان نروژی را هم درآورد. شاید آنهایی که در زمین بودند بهتر از همه می‌دانستند که یکشنبه‌شب دختران ایران که برای اولین‌بار مسابقات قهرمانی جهان را تجربه می‌کنند، چقدر جنگیدند تا فاصله خودشان را با قهرمان پرآوازه جهان کم کنند.
نروژی‌ها‌ سابقه درخشانی در هندبال دارند؛ 2طلا، 2نقره و 3برنز المپیک، 3قهرمانی و 4نایب‌قهرمانی در جهان و 8قهرمانی در اروپا. اما تنها افتخار ایران که همین امسال به آن رسیده، چهارمی آسیا و حضور در همین مسابقات جهانی است. به‌خاطر همین اختلاف است که تلاش بازیکنان ایران در این مسابقات بیش از هر چیزی دیده می‌شود. فدراسیون جهانی که بعد از بازی اول مقابل رومانی از ایران تعریف کرده بود، دیروز در گزارشی از شروع خوب این تیم در بازی با نروژ نوشت؛ از دقایقی که ایران 2-یک جلو بود: «ایران در 4دقیقه اول، رؤیایی بازی کرد. آنها در این دقایق مقابل یکی از پرافتخارترین تیم‌های تاریخ، پیش افتادند که این برای آنها فقط یک‌ رؤیا بود.»
شکست تیمی که در رنکینگ جایی ندارد، مقابل تیم سوم جهان طبیعی است. هرچند اختلاف زیاد گل‌ها برای خیلی‌ها در ایران قابل‌قبول نیست اما توریر هرگیرسون، سرمربی تیم نروژ با توجه به تفاوت زیاد 2تیم گفت ایران نمایش خوبی در این بازی داشته است: «تفاوت میان 2تیم زیاد بود، ما یکی از بهترین تیم‌های جهان هستیم و مقابل تیمی بازی ‌کردیم که نخستین تجربه حضورش در رقابت‌های قهرمانی جهان بود. دختران ایرانی با قلب‌شان بازی کردند و نمایش خوبی داشتند.» هرچند بعد از بازی خلیلی به‌عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد اما هرگیرسون از همه بازیکنان ایران تعریف کرد: «تیم ایران دروازه‌بان بسیار خوب و باکیفیتی دارد. البته اکثر بازیکنان ایران سرعت، تکنیک و چابکی بالایی دارند.»
نروژی‌ها دیروز برای ایران سنگ‌تمام گذاشتند. آنها پیراهن تیم ملی‌شان را که همه بازیکنان آن را امضا کرده بودند، به خلیلی هدیه دادند. خلیلی بعد از گرفتن این پیراهن گفت: «اقدام نروژی‌ها برای من بسیار ارزشمند است.» نروژ که قزاقستان را 46-18شکست داده بود، با پیروزی مقابل ایران صدرنشین گروه شد. رومانی با پیروزی 39-11 مقابل ایران و پیروزی 38-17 مقابل قزاقستان در رده دوم قرار گرفته است. بازی امشب رومانی و نروژ، تیم صدرنشین گروه را مشخص می‌کند. ایران و قزاقستان هم برای سومی بازی می‌کنند. 3تیم اول گروه به مرحله بعد صعود می‌کنند و تیم‌های چهارم هم در گروه بازنده‌ها به مسابقات ادامه می‌دهند. ایران و قزاقستان آخرین‌بار 3مهر امسال با هم بازی کردند. در دیدار رده‌بندی مسابقات قهرمانی آسیا آنها رقابت نزدیکی برای سوم شدن داشتند که قزاق‌ها 38-33 بازی را بردند. در آن بازی همه اعضای کادر فنی ایران به کرونا مبتلا بودند و تیم بدون مربی به میدان رفت. هرچند شکست دادن قزاقستان توقع زیادی است اما بعضی‌ها احتمال می‌دهند که ایران بتواند تیم سوم گروه باشد و به مرحله بعد برسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید