• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 15 آذر 1400
کد مطلب : 147414
+
-

در راه فجر /اقباشاوی با «عموزادگان»

در راه فجر /اقباشاوی با «عموزادگان»

تازه‌ترین فیلم بلند سینمایی دانش اقباشاوی با نام «عموزادگان» برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود. نام قبلی این فیلم «زاپاتا» بود. گروه فیلم در تلاش و امیدوارند که پس از طی مراحل فنی، تجربه جدید خود را در این دوره از جشنواره فیلم نمایش دهند. «عموزادگان» با معرفی ۲ چهره جدید به سینما، روایتی قصه‌گو از مشکلات جوانان است. این دومین همکاری دانش اقباشاوی و کریم نیکونظراست که پیش از این با همدیگر فیلمنامه «تاج محل» را نوشته بودند. ایرج تقی‌پور به‌عنوان یک تهیه‌کننده گزیده‌کار و کاشف استعدادهای جوان در سینمای ایران تهیه‌کنندگی این فیلم را بر‌عهده دارد.

پنجم دی؛ پایان انتخاب‌ها برای حضور در فیلم فجر
از میان آثار رسیده به دبیرخانه چهلمین جشنواره فیلم فجر، ۲۰فیلم مغایر با آیین‌نامه و مقررات بود و ۷۴ فیلم برای ارزیابی هیأت انتخاب درنظر گرفته شده و بازبینی‌ها تا 5دی تمام می‌شود.
به گزارش همشهری، در این دوره ۹۴ فیلم متقاضی حضور در جشنواره بودند که به‌گفته یزدان عشیری، مدیر روابط‌عمومی سازمان سینمایی، پس از بررسی فرم‌های متقاضی و انطباق آنها با آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌ها به ۷۴ فیلم رسیدند که طی روزهای آتی، اسامی این فیلم‌ها قابل اطلاع‌رسانی است. همچنین هیأت انتخاب تا 5دی ماه بازبینی‌ها را تمام می‌کنند و فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره اعلام می‌شود. به‌گفته عشیری، برخی از فیلم‌ها به‌دلیل انطباق نداشتن با شیوه‌نامه و فراخوان جشنواره واجد شرایط نبودند؛ به‌عنوان مثال سال تولیدشان قبل از سال ۹۹ و ۱۴۰۰ بود که شامل فراخوان نمی‌شد یا فیلم‌هایی بودند که شاید در دوره‌هایی از جشنواره متقاضی بودند و دوباره ثبت‌نام کردند. فیلم‌هایی هم بودند که مراحل صدور پروانه ساخت را طی نکردند. در مجموع از آثار رسیده، ۲۰ فیلم مغایر با آیین‌نامه و مقررات بود و ۷۴ فیلم برای ارزیابی هیأت انتخاب درنظر گرفته شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :