• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
دو شنبه 15 آذر 1400
کد مطلب : 147402
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/kR3r5
+
-

روی خط سیاست/ لرستان؛ مقصد بعدی سفر استانی هیأت دولت

مدیر کل حوزه استاندار لرستان با بیان اینکه تاریخ جدید سفر رئیس‌جمهوری و هیأت دولت به این استان اعلام شده ‌است، گفت: رئیس‌جمهوری پنجشنبه ۱۸آذرماه به لرستان سفر می‌کند. به‌گزارش ایرنا، سیدرضا حسینی اظهار کرد: برگزاری جلسه‌ها، بازدید از برخی طرح‌ها و سرکشی وزرا یا معاونان آنها به شهرستان‌ها، از جمله برنامه‌های این سفر است. قرار بود سفر رئیس‌جمهوری روز 11آذرماه انجام شود که به‌دلیل همزمانی با جلسه بررسی بودجه لغو شد.

  تذکر مجلس درباره مباحث مطرح شده در نمازجمعه
رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده علی‌آباد کتول در جلسه علنی دیروز و در جریان بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی پیرامون مسائل مطرح شده در نماز جمعه اخیر تهران گفت: با حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه صحبت خواهیم کرد و باید در این شرایط اولویت ما رسیدگی به مسائل مردم باشد. به‌ گزارش تسنیم، محمدباقر قالیباف افزود: در بحث فضای‌ مجازی، توسعه اقتصادی، کمک به پلتفرم‌ها، اشتغال و معیشت و افزایش تولید ناخالص ملی، اساس کار ماست. رحمت‌الله نوروزی، نماینده علی‌آباد کتول در مجلس در تذکری خطاب به رئیس ‌مجلس گفته بود که « انتظار می‌رود ائمه جمعه که منصوب رهبر معظم انقلاب هستند، در گام دوم انقلاب، حامی قوای سه‌گانه باشند. البته انتقاد به‌جای خود، اما مجلس و دولت در این شرایط نباید تضعیف شوند.»

  گسترش مناسبات دوجانبه ایران و قرقیزستان
رئیس شورای امنیت ملی قرقیزستان و دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران بر گسترش همکاری‌های همه‌جانبه میان تهران - بیشکک در حوزه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی تأکید کردند. به‌گزارش ایرنا، علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای ‌عالی امنیت ملی در دیدار با طلعت بیک مصدق اف، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس شورای امنیت ملی قرقیزستان گفت: با برنامه‌ریزی مناسب، می‌توان همکاری میان 2 کشور در همه سطوح را گسترش داد. وی با تشریح ظرفیت‌های ایران در حوزه‌های ترانزیتی، انرژی، علمی، پزشکی، فناوری، آی‌تی و شرکت‌های دانش‌بنیان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای توسعه همه‌جانبه همکاری میان 2 کشور اعلام کرد. شمخانی همچنین با اشاره به تحولات افغانستان اضافه‌ کرد: شرایط بغرنج کنونی منطقه به‌ویژه اوضاع افغانستان، حاصل سیاست‌های غلط و بحران‌آفرین آمریکا در منطقه و بیش‌از ۲۰سال تجاوز و اشغالگری واشنگتن در افغانستان است. رئیس شورای امنیت ملی قرقیزستان نیز در این دیدار گفت: قرقیزستان علاقه‌مند است که همزمان با استقرار دولت جدید در ایران، سطح مناسبات اقتصادی، سیاسی و امنیتی خود را با تهران ارتقا دهد.

  تکذیب نشت اطلاعاتی در سامانه‌های قوه قضاییه
مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد که هیچ نشت اطلاعاتی در سامانه‌های این قوه رخ نداده ‌است. به‌ گزارش ایسنا، در پی انتشار مطلبی درباره نشت بانک اطلاعاتی مربوط به وکلا در دستگاه قضا، کسب اطلاع مرکز رسانه قوه قضاییه از مرکز آمار و فناوری این قوه حاکی است که این موضوع مربوط به پایگاه مستقل کانون وکلای دادگستری است و هیچ ارتباطی با سامانه‌های مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ندارد.

  آزادی برخی از دستگیرشدگان حوادث ۵آذر در اصفهان
رئیس‌ کل دادگستری اصفهان در حاشیه نشست مجمع رهروان امربه‌معروف و نیروی انتظامی این استان با اشاره به تشکیل شعبه ‌ویژه‌ای در دادسرای مرکز استان برای رسیدگی به جرایم دستگیرشدگان حوادث ۵آذر در اصفهان، از آزادی افرادی که تحت قرار و وثیقه بودند از دیروز و با معرفی وکیل و وثیقه ‌گذار خبر داد. به‌ گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری افزود: متأسفانه عده‌ای فرصت‌طلب از مطالبه بحق کشاورزان سوءاستفاده و در این بستر موج‌سواری کردند و در زمین دشمن و معاندان نظام بازی کردند که حساب آنها با کشاورزان عزیز جداست.

این خبر را به اشتراک بگذارید