• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 14 آذر 1400
کد مطلب : 147277
+
-

رئیس‌جمهور از نزدیک آسیب‌های هرندی را دید

رئیس‌جمهور از نزدیک آسیب‌های هرندی را دید

رئیس‌جمهور به‌صورت سرزده به یکی از محله‌های محروم شهر تهران رفت و در گفت‌وگو با اهالی محله وضعیت آن را بررسی کرد. به‌گزارش همشهری، سیدابراهیم رئیسی از نقاط مختلف محله هرندی تهران بازدید کرد. مهم‌ترین مشکل این محله که اهالی بار‌‌‌ها آن را بیان کردند، حضور معتادان متجاهر در خیابان‌ها و کوچه‌هاست که رفت‌وآمد در ساعات مختلف شبانه‌روز را برای اهالی دشوار می‌کند. ساکنان محله هرندی به‌دلیل تجمع معتادان و همینطور انباشته شدن زباله در این محله دچار مشکلات فراوان شده‌اند. برخی از آنها از سال‌های دور در این محله سکونت دارند و مشاهده روزانه چنین تصاویری از محله بیشتر آنان را آزار می‌دهد. سرقت و ناامنی از دیگر مشکلاتی است که به سبب حضور معتادان و خرید و فروش مواد‌مخدر در این منطقه رخ می‌دهد. رئیس‌جمهور در این بازدید که بخشی از آن سوار بر خودرو و بخشی به‌صورت پیاده انجام شد در گفت‌وگوی چهره به چهره و صمیمی با ساکنان و کسبه در جریان نگرانی‌های اهالی هرندی قرار گرفت.
رئیسی پس از شنیدن سخنان تعدادی از ساکنان محله هرندی با اشاره به اینکه این منطقه از محله‌های قدیم تهران و دارای مردمانی نجیب و شریف است، گفت: دولت وظیفه خود می‌داند برای بهبود و اصلاح وضعیت مناطق تلاش کند و با تقویت امکانات و زیرساخت‌های شهری، محیط و شرایط مناسبی را برای ساکنان آن فراهم کند.
او در این بازدید به دیدار تعدادی از خانواده شهدای محله هرندی هم رفت. رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اقدامات ارزنده بسیج در رسیدگی به فقرا و محرومان، استفاده از ظرفیت بسیج را برای بازسازی و اصلاح وضعیت این محله‌ها ضروری دانست.
محله هرندی که در گذشته دروازه‌غار نام داشت، در بین خیابان‌های شوش و مولوی قرار دارد. برخی از فضا‌های حضور معتادان مانند خرابه‌ها در این محدوده بازسازی و تبدیل به بوستان شده است اما مشکل خرید و فروش و مصرف مواد‌مخدر در این محله همچنان وجود دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید