• چهار شنبه 26 دی 1403
  • الأرْبِعَاء 15 رجب 1446
  • 2025 Jan 15
پنج شنبه 11 آذر 1400
کد مطلب : 147113
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/yPjQn
+
-

ساخت دومین فصل سریال جهنمی‌کره‌ای

خالق «عازم جهنم» از داستان و مراحل ساخت این سریال می‌گوید

ساخت دومین فصل سریال جهنمی‌کره‌ای

آرش نهاوندی - مترجم

یئون سانگ‌هو، کارگردان سریال «عازم جهنم» در گفت‌وگویی که اخیرا با ورایتی انجام داده، از احتمال ساخت دومین فصل سریال «عازم جهنم» و سومین فیلم از سری فیلم‌های ترسناک «قطار عازم بوسان» خبر داده است. خالق سریال «عازم جهنم» را در عرصه بین‌المللی بیشتر به‌دلیل سری فیلم‌های ترسناک زامبی «قطار عازم بوسان»(2016) و «شبه‌جزیره»(2020) می‌شناسند. در این سری فیلم‌های مهیج و ترسناک، گونگ یو نقش پدری را بازی می‌کند که تلاش دارد دخترش را در دنیای آخر‌الزمانی زامبی‌ها به محل امنی منتقل کند. پیش‌زمینه ساخت این فیلم‌ها انیمیشن «ایستگاه سئول» بود.
سریال «عازم جهنم» هم در ابتدا یک فیلم انیمیشن 2قسمتی بود که بعدا به‌صورت یک «وب‌تون»(تصاویر کمیک دیجیتال) کره‌ای در پلتفرم‌های اینترنتی به نمایش درآمد و سوژه‌ای مناسب را  برای ساخت سریال لایو – اکشنی فراهم آورد که امروز در رأس پرطرفدارترین سریال‌های غیرانگلیسی‌زبان نتفلیکس قرار دارد. تا پیش از این «بازی مرکب» بیشترین رتبه را میان سریال‌های محبوب غیرانگلیسی‌زبان به‌دست آورده بود، اما اکنون این سریال سومین سریال محبوب غیرانگلیسی‌زبان نتفلیکس محسوب می‌شود. 
خالق «عازم جهنم» در گفت‌وگو با ورایتی، از مراحل ساخت، شیوه طراحی و نگاه خود به سریال «بازی مرکب» می‌گوید.
یئون سانگ‌هو، درباره روند اقتباس سریال «عازم جهنم» از یک فیلم انیمیشن و وب‌تون و تبدیل آن به یک‌سریال لایو اکشن می‌گوید: زمانی که با چوی کیو سئوک، هنرمند کارتونیست در حال طراحی کمیک‌ها و انیمیشن «عازم جهنم» بودیم فکر تولید یک‌سریال لایو اکشن با همین موضوع و داستان در ذهنمان جرقه زد. وب‌تون‌های «عازم جهنم» از زمانی که من در حال فیلمبرداری فیلم «شبه‌جزیره» در سال 2020بودم، در پلتفرم‌های اینترنتی انتشار پیدا کرده بودند. محبوبیت اولیه این وب‌تون‌ها (تصاویر کمیک دیجیتال) باعث شد با نتفلیکس جهت ساخت نسخه لایو اکشن «عازم جهنم» صحبت کنم. 
این کارگردان کره‌ای در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا در ابتدا تعدادی شخصیت اصلی در داستان این سریال وجود دارد و هر چه جلوتر می‌رویم و به نیمه راه داستان می‌رسیم، ضمن یک پرش زمانی قابل توجه با شخصیت‌های کاملا متفاوتی ادامه داستان سریال را پی می‌گیریم، می‌گوید: زمانی که ما روی داستان این سریال کار می‌کردیم، قصد داشتیم دنیایی مشابه جهنم بازسازی و شخصیت‌هایی خلق کنیم که قادر به تحمل بی‌ثباتی نیستند. ما می‌خواستیم در این سریال نشان دهیم که زمانی که باورها و اعتقادات در جامعه‌ای رو در روی هم قرار می‌گیرد، وضعیت این جامعه چگونه خواهد بود. برای اینکه بتوانیم چنین طرحی را به‌طور دقیق و باورپذیری پیاده کنیم باید از تعداد زیادی از شخصیت‌ها با باور و اعتقادهای کاملا متفاوت در این سریال استفاده می‌کردیم؛ بر همین اساس بود که تعداد شخصیت‌ها و قهرمانان این سریال را افزایش دادیم. 
در ادامه این گفت‌وگو خالق «عازم جهنم» درباره سریال «بازی مرکب» نیز گفت: شخصا خیلی از دیدن سریال «بازی مرکب» لذت بردم. از نگاه این سریال نیز خوشم آمد. فکر کنم «بازی مرکب» درامی است که می‌توان داستان‌ها و وقایع آن را دوباره بازگو کرد. نکات زیادی در این سریال وجود داشت که می‌توانم خیلی درباره آنها حرف بزنم و درباره این موضوعات و نکات نیز سریالی جدید بسازم. تصور می‌کنم که هر دوی این سریال‌ها (بازی مرکب و عازم جهنم) عناصر سرگرم‌کننده مختص به‌خود را دارند. فکر می‌کنم سریال «بازی مرکب» توانسته خیلی افراد را به‌خود جذب کند و بسیاری از بینندگان نیز توانسته باشند با شخصیت‌های آن همذات‌پنداری کنند. این سریال توانسته از دل بازی‌های کودکانه، عنصر سرگرم‌کننده‌ای برای بینندگان خود فراهم کند. تصور می‌کنم که «عازم جهنم» هم برای بینندگان سرگرم‌کننده بوده و توانسته باشد با کنار هم قرار دادن عناصر سرگرم‌کننده و درام، مباحثه هیجان‌انگیزی را میان مخاطبانش ایجاد کند. 
او درباره تأثیر پذیری‌اش از فیلم‌ها و سریال‌های غیرکره‌ای نیز می‌گوید: فرهنگ‌ها با تأثیر متقابل بر یکدیگر توسعه می‌یابند. زمانی که جوان‌تر بودم در آسیا(شرق آسیا) فیلم‌های نوآر، عامه‌پسند و تجاری هنگ‌کنگی از محبوبیت زیادی برخوردار بودند. در کره نیز بسیاری از بینندگان تلویزیون به انیمیشن‌ها و انیمه‌های ژاپنی علاقه داشتند. به‌عنوان یک کودک از تمام این آثار خلاقانه غیرکره‌ای به‌شدت تأثیر گرفتم و همین مسئله سبب شده تا امروز به جایی که هستم، برسم. تصور می‌کنم آثار سینمایی و تلویزیونی کره‌ای از گذشته توانسته‌اند اعتماد مخاطبان را به‌خود جلب کنند و پله پله به جایگاه امروزی برسند و با انفجاری از محبوبیت روبه‌رو شوند. 
 سانگ‌هو درباره تولید فصل دوم «عازم جهنم» نیز گفت: «عازم جهنم» با اقتباس از وب‌تون‌ها (تصاویر کمیک دیجیتالی) ساخته شده‌اند. من و همکار طراحم چوی کیو سئوک تصمیم گرفته‌ایم در ابتدا فصل دوم داستان «عازم جهنم» را در قالب وب‌تون روایت و سپس آن را تبدیل به یک‌سریال لایو اکشن کنیم؛ البته این چیزی است که باید درباره آن گفت‌وگو کنیم و سپس تصمیم بگیریم.

  شبیه‌سازی‌ یک بازی یارانه‌ای 

سانگ‌هو درباره سریال «عازم جهنم» می‌گوید: زمانی که من و همکارم کیو سئوک در حال طراحی و فکر روی موضوع این سریال و روند تولید آن بودیم، به دنیایی می‌اندیشیدیم که خیلی اتفاقات ماورایی در آن در حال رخ دادن است. در این دنیای موازی صحنه‌‌آرایی‌ها و پیش‌بینی‌ها و پیشگویی‌های زیادی وجود دارد. پس از آن ما درباره نوع اتفاقاتی که در یک دنیای ماورایی یا دنیای ساختگی رخ می‌دهد، فکر کردیم. ما ایده‌های خود را روی هم انباشت کردیم و سپس از میان این ایده‌ها برترین‌ها را برگزیدیم و درباره این فکر کردیم که چطور با همکاری یکدیگر می‌توانیم داستانی جذاب با اقتباس از وب‌تون‌های «عازم جهنم» خلق کنیم. شخصیت‌هایی که شما در «عازم جهنم» می‌بینید، خیلی زمینی هستند. آنها مانند انسان‌هایی هستند که همه روزه در دنیای واقعی نیز با آنها سرو کار دارید. با این حال ما نمی‌خواستیم حوادثی که در دنیای ماورایی این سریال رخ می‌دهد به هیچ‌وجه مشابه حوادثی نباشد که در دنیای واقعی اتفاق می‌افتد. براساس روشی که ما در ساخت سریال از آن استفاده کردیم، توانستیم یک دنیای کاملا باورپذیر و متقاعد‌کننده ایجاد کنیم. کاری که ما انجام دادیم خیلی با شبیه‌سازی‌ یک بازی یارانه‌ای مشابهت دارد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید