• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 11 آذر 1400
کد مطلب : 147089
+
-

مطالبات مجلس در میزبانی از دولت

نمایندگان مجلس روز چهارشنبه به مناسبت سالگرد شهادت مدرس و روز مجلس، میزبان رئیس‌جمهور و کابینه در صحن بهارستان بودند. بخش نخست این ملاقات خارج از تعارفات نمایندگان و وزرای کابینه برای بررسی معضلات و بحران‌های معیشتی مردم غیرعلنی برگزار شد. رئیس مجلس و رئیس‌جمهور سخنرانی علنی داشتند و معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر نفت همراه روسای 4کمیسیون مجلس مطالب خود را غیرعلنی بیان کردند. به‌گفته نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس «صحبت‌ها عمدتا ناظر به هم‌افزایی دولت و مجلس برای رفع مشکلات مردم بود.» رئیس‌جمهور در جمع نمایندگان با بیان اینکه همه اشخاص و مسئولان بدون استثنا باید خود را با قانون تعریف کنند و خود را موظف به اجرای قانون بدانند؛ زیرا قانون محور اداره جامعه است، گفت: معیار سنجش عدالت در جامعه توافق بر اجرای قانون است و به هر میزان قانون اجرا شود، عدالت اجرا شده و هر میزان که قانون نقض شود، عدالت نقض شده است؛ لذا هیچ‌کس نباید به‌خود اجازه نقض قانون را بدهد. رئیس‌جمهور همگرایی، همدلی و انسجام همه بخش‌های کشور را لازمه اجرای درست قوانین دانست و تأکید کرد: هماهنگی و یکپارچگی 3قوه در همه دستگاه‌ها و نهادها یک تاکتیک نیست، بلکه راهبردی است که به هیچ عنوان نباید خدشه‌دار شود. او با اشاره به نیاز جدی کشور به انسجام و همدلی تصریح کرد: هرگز نباید گرفتار مسائل حاشیه‌ای شد و باید با انسجام و همدلی تمرکز بر موضوعات اصلی کشور باشد. رئیسی تصریح کرد: هدف از انسجام قوا  و یکپارچگی همه دستگاه‌ها و نهادها، خدمت و گره‌گشایی از زندگی مردم و پیشرفت امور کشور است.

باید تصمیمات سخت بگیریم
رئیس مجلس خطاب به رئیس‌جمهور و دولتمردان حاضر در جلسه با بیان اینکه گواهی می‌دهم در بیش از 100روز دولت تلاش مجاهدانه و پرکاری داشتید و حتی پنجشنبه و جمعه‌ها هم مشغول کار بودید، گفت: مردمی‌بودن و توجه مسئولان به سفرهای استانی مسئله‌ای بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه مسئولان باید بین مردم باشند و صحبت‌ها و درددل مردم را گوش دهند و میزهای کاری نباید ما را از مردم غافل کند. محمدباقر قالیباف خطاب به رئیس‌جمهور، گفت: در حوزه سیاست خارجی با رفع تحریم از طریق مذاکره خوب و عزتمندانه و توافق خوب و عادلانه، حق ملت ایران را بگیرید و این تحریم ظالمانه را از دوش ملت بردارید. او با بیان اینکه مردم برای تحقق برخی اولویت‌ها دارند «له» می‌شوند و به آنها سخت می‌گذرد، اما مقتدرانه ایستاده‌اند، گفت: دولت باید به‌نظرات کارشناسی نمایندگان که در بطن مردم هستند، توجه کند و آنها را کارشناس و همراه امین خود بداند. قالیباف در بخشی از نطق خود درباره سؤالات مردم درخصوص جلسات مشترک سران3قوه گفت: مردم از ما سؤال می‌کنند، حتی خود نمایندگان از ما سؤال دارند و می‌گویند هر هفته که روسای قوا کنار هم می‌نشینند به هم چه می‌گویند و اینها چه‌کار می‌کنند؟ چه موضوعی را دارند حل می‌کنند و چه تصمیم مهمی را می‌خواهند بگیرند؟ این جلسه بدون شک حتما مهم‌ترین جلسه در تصمیم‌گیری برای اداره کشور است، ولی من به‌عنوان یک عضو از آن 3عضو عرض می‌کنم اگر این جمعی که اینجا نشسته‌ایم با هم این موضوع را دنبال نکنیم، ما 3نفر هم آنجا نمی‌توانیم کاری کنیم. هم شما باید بدانید ما آنجا داریم چه می‌گوییم، هم مردم با همه وجود باید بدانند که ما می‌خواهیم به چه سمتی حرکت کنیم. ما باید تصمیم‌های سخت و شجاعانه بگیریم و با قوت تصمیم بگیریم. اگر تصمیم نگیریم همه‌‌چیز در خدمت به مردم زیر سؤال می‌رود. مردم هزینه هر تصمیم عاقلانه و عادلانه ما را که حتما تصمیم انقلابی‌ای نیز هست، می‌دهند، ولی می‌خواهند مطمئن باشند که این تصمیم هم در طراحی و هم در اجرا درست است. طرح‌های خوبی در کشور بود، ولی در اجرا قربانی و بد اجرا شد؛ آن هم دلیل دارد که جایش اینجا نیست.»

   حضور مردمی رئیسی جلوی مجلس
رئیس‌جمهور روز چهارشنبه هنگام خروج از ساختمان مجلس، با مشاهده خانواده‌هایی که به همراه فرزندان بیمار خود جلوی مجلس تجمع کرده بودند، از ماشین پیاده شده و با حضور در جمع ایشان با این خانواده‌ها گفت‌وگو کرد. در این دیدار والدین بیماران SMA درخواست‌ها و مطالبات‌شان در زمینه تامین دارو و مشکلات درمانی فرزندانشان را مطرح کردند. سید ابراهیم رئیسی ضمن ابراز همدردی با این خانواده‌ها، اطمینان داد که دولت برای برطرف‌کردن مشکلات دارو و درمان کشور به‌ویژه بیماران خاص مانند بیماران SMA تمام توان خود را به‌کار خواهد گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید