• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 11 آذر 1400
کد مطلب : 147058
+
-

نکته بازی/ قد شما چقدر است؟


یکی از مسابقات این هفته لیگ برتر بین مس رفسنجان و هوادار تهران برگزار شد که تیم رفسنجانی بازی را با یک گل برد. همین یک گل هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده و حالا برای خودش تبدیل به یک داستان جنجالی شده است. 2 باشگاه در مورد پنالتی بودن یا نبودن صحنه با هم جدل دارند و بیانیه‌نویسی می‌کنند. صد البته تا اینجا اتفاق عجیبی رخ نداده و اگر یک روز یک مسابقه بدون بیانیه در ایران برگزار شود جای تعجب خواهد داشت. با این حال بخشی از حمله مکتوب باشگاه هوادار به مس خیلی جالب بود؛ آنجا که نوشته بودند: «به اندازه قد و قامت‌تان در فوتبال حرف بزنید.» حالا ما کاری به مس نداریم، اما خداوکیلی خود هوادار چند سال سابقه و چند متر قد دارد؟

قربان آرامش شما برویم

بعد از تساوی بدون گل آلومینیوم برابر ذوب‌آهن، رسول خطیبی سرمربی تیم اراکی گفته: «چرا همه دارند به داوری اعتراض می‌کنند؟ 200 میلیون تومان جریمه در نظر بگیرید ببینیم دیگر کسی می‌تواند به داوران اعتراض کند یا نه. اصلا از این فوتبال بدم آمده است.» واقعا آفرین به این نگاه پاک و طبع بلند. فقط مشکل اینجاست که می‌توانیم 20 بازی را اسم ببریم که خود آقا رسول رفته توی شکم داوران. نمونه تاریخی و دم دستش هم همان مسابقه حذفی بین ماشین‌سازی و پرسپولیس است که خطیبی فریاد می‌زد: «خدا آن بالاست.» یعنی همان نمایش وحشتناک یک نفره کافی است تا یک مربی تا آخر عمرش اجازه پیدا نکند کلمه «داور» را به زبان بیاورد. لابد فردا هم نوبت ساکت الهامی است که از شأن داوران دفاع کند!

فوتبال امروز مشهد را دریابید

شهردار مشهد، بعد از ربع قرن خداداد عزیزی را دعوت کرده و او را به خاطر گل تاریخی‌اش به استرالیا مورد تقدیر قرار داده است. نکته جالب‌تر اما اینجاست که ایشان پیشنهاد داده روز 8 آذر به مناسبت آن گل به اسم «فوتبال مشهد» در تقویم ثبت شود. طبیعتا مخلص همه مشهدی‌ها هم هستیم و اگر این اتفاق بیفتد خوشحال هم می‌شویم. با این حال خوب است مدیران محترم شهری و استانی به جای این قبیل خاطره‌بازی‌ها، فوتبال امروز مشهد را دریابند؛ جایی که شهرخودرو یا همان پدیده در بدترین وضعیت ممکن گام به گام به سقوط و نابودی نزدیک می‌شود و چیزی نمانده به سرنوشت امثال پیام، ابومسلم و سیاه‌جامگان دچار شود. احیانا آقای شهردار می‌دانند پدیده با 2 امتیاز از 7 بازی در قعر جدول است؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید