• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 11 آذر 1400
کد مطلب : 147054
+
-

امجدیه / تشکر از ندیده شدن

لیلی خرسند- روزنامه‌نگار
 خدیجه قانع، مربی تیم ملی هندبال زنان در نشست خبری که روزهای قبل در فدراسیون برگزار شد، حرفی زد که کمتر مورد توجه قرار گرفت. تیم ملی هندبال امسال برای نخستین‌بار بین 4تیم اول آسیا قرار گرفت و دیشب به اسپانیا رفت تا در مسابقات جهانی شرکت کند. قانع در جواب کسانی که گفته‌اند چرا فدراسیون قبل از جهانی برای تیم نه اردوی خارجی گذاشته و نه بازی تدارکاتی، گفته است: «در بودجه امسال بانوان نبودند اما رئیس فدراسیون حمایت کرد.» رئیس فدراسیون که در این نشست بود، حرف قانع را رد نکرد و شاید هم از این تعریف خوشحال شد اما چرا یک فدراسیون در تقسیم‌بندی سالانه بودجه، ورزش زنانش را ندیده است؟ تیم امسال مسابقات آسیایی داشت و حداقل برای این مسابقه هم که شده باید بودجه‌ای برای آنها درنظر گرفته می‌شد. مسئله دیگر این است که چرا زنان اعتراضی به این شرایط ندارند؟ در بودجه‌ای که فدراسیون‌ها می‌گیرند زنان سهم دارند و باید دنبال سهم‌خواهی باشند نه که از کار نکرده فدراسیون ممنون باشند.

 سکوت
فدراسیون پینگ‌پنگ بهترین راه را انتخاب کرده است؛ سکوت. هفته گذشته 3بازیکن از ایران به مسابقات قهرمانی جهان در آمریکا رفتند اما فقط نوشاد عالمیان بود که یک پیروزی داشت. بدتر از نتیجه‌نگرفتن تیم، اشتباهی بود که فدراسیون برای ثبت‌نام نیما عالمیان در مسابقات انفرادی انجام داد و با این اشتباه نیما نتوانست مسابقه بدهد. در این چند روز مدیران فدراسیون حاضر نشده‌اند هیچ توضیحی بدهند که چرا این اتفاقات افتاد و یا حتی بابت شکست‌های بازیکنان عذرخواهی کنند. در سایت فدراسیون هم به‌جز خبر مسابقات داخلی و خارجی چیز دیگری دیده نمی‌شود. تنها کسی که این وسط برد کرد، مهرداد علیقارداشی، رئیس فدراسیون بود. او که خودش را برای انتخابات فدراسیون آماده می‌کند، به هر زحمتی که شد ویزا گرفت و بعد از تمام‌شدن مسابقات ایرانی‌ها به آمریکا رسید. به هر حال استراحت چندروزه در آمریکا هم بد نبود.

لباس هم نداریم
کمتر فدراسیونی است که برای ورزش زنان هزینه کند و در این هزینه‌کردها هم آخرین گروهی که دیده می‌شوند، داوران هستند. پیش از این گلایه آنها این بود که دستمزد ناچیزی برای داوری می‌گیرند و برای رفت‌وآمد به شهرستان‌ها هم پولی به آنها داده نمی‌شود اما کسی انتظار نداشت که داوران برای نداشتن لباس هم شاکی شوند. ایسنا این هفته گزارشی از مشکل لباس گرم داوران فوتبال در فصل سرما داشت. طبق این گزارش نزدیک به 4سال است که فدراسیون فوتبال به داوران زن لباس گرم نداده و آنها مجبورند از داوران مرد لباس قرض بگیرند. وضعیت لباس داوران به حدی حاد شده است که در بعضی از بازی‌ها تیم‌ها مجبورند لباس‌شان را عوض کنند تا لباس‌‌شان با لباس داور هم‌رنگ نباشد. فدراسیون پیش از این مدعی شده بود که می‌خواهد دستمزد داوران زن و مرد را یکسان کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید