• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 11 آذر 1400
کد مطلب : 147053
+
-

فوبیای مصدومیت

بازیکنان فوتبال دچار آسیب‌دیدگی‌هایی می‌شوند که قبلا برای ورزشکار قفل بود

مصدومیت بازیکنان فوتبال وارد فاز عجیبی شده است. در سال‌های اخیر بازیکنانی مثل گرت بیل، دمبله، ادن آزار، راموس وخیلی‌های دیگر آسیب‌دیدگی ورزشی را از نو تعریف کرده‌اند. مروری بر سرنوشت برخی از این بازیکنان موضوع را بهتر نشان می‌دهد.

ادن آزار که تا پیش از انتقال از چلسی به رئال مادرید کمتر مسابقه‌ای را به‌دلیل مصدومیت از دست داده بود، وقتی به تیم جدیدش رفت اضافه وزن داشت و برای همین بارها با مصدومیت‌های مختلف روبه‌رو شد. او حتی در مقاطعی به کووید-19دچار شد و در بازی‌ها غیبت کرد. آزار اخیرا 2‌بازی را به‌دلیل مشکل گوارشی از دست داده و به محض اینکه خوب شده، دوباره احساس مصدومیت کرده. او دچار ترس از مصدومیت است و بیشتر آسیب‌دیدگی‌هایش واقعی نیست و فوبیا محسوب می‌شود، مثل همین احساس مصدومیت جدیدش.

نیمار نزدیکی‌های تولد خواهرش که می‌شود یا کاری می‌کند که محرومیت سنگین بگیرد یا مصلحتی مصدوم می‌شود. این‌بار اما مصدومیتش جدی است و در تصاویر تلویزیونی به‌نظر می‌رسید مچ پای چپش دچار شکستگی شده باشد. آزمایش‌های انجام شده تأیید کرد که نیمار جونیور از رگ به رگ شدن مچ پای چپ به‌دلیل آسیب رباط رنج می‌برد و نه شکستگی. او تا 6‌هفته دیگر به تمرینات برمی‌گردد و می‌تواند برای بازی رفت مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا در‌ماه فوریه به آمادگی برسد.

مسی هم بعد از توپ طلای غافلگیرانه‌ای که تصاحب کرد، دچار استرس و مشکل گوارشی شد و تمرینات پیش از دیدار با نیس را از دست داد. او که خیلی کم مصدوم می‌شود، در نیم‌فصل اول امسال برخی بازی‌های پاری‌سن‌ژرمن را به‌دلیل آسیب‌دیدگی از دست داده است.

سرخیو راموس هم جالب است. مدافع اسپانیایی پاریس پس از 6ماه سرانجام در یک مسابقه رسمی حاضر شد و در بازی با سنت‌اتین در ترکیب پی‌اس‌جی قرار گرفت اما دوباره وارد دوره جدید غیبت شد. او احساس خستگی عضلانی دارد و برای همین در بازی دیشب غایب بود.

وراتی هم بی‌سروصدا یکی در میان بازی‌ها را به‌دلیل آسیب‌دیدگی از دست می‌دهد. هافبک ایتالیایی تیم پاریسی تاکنون 50درصد بازی‌های تیمش را در 9سال حضورش در این تیم از دست داده اما کسی او را مثل دمبله یا آزار یا گرت بیل مسخره نکرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید