• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
چهار شنبه 10 آذر 1400
کد مطلب : 146980
+
-

مجلس/ مذاکره برای لغو همه تحریم‌هاست

وحید جلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توییتر خود با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای نوشت: برنامه تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران در دور جدید ‎مذاکرات وین نه روی مسائل هسته‌ای، بلکه روی لغو تمامی تحریم‌های یکجانبه برجامی و فرابرجامی دولت زیاده‌خواه آمریکاست. غفلت از این نکته مهم، راهبرد جمهوری اسلامی را تضعیف می‌کند و موجب خسارت مجدد می‌شود.

  هشدار درباره سدسازی‌های ترکیه
کاظم موسوی، نماینده اردبیل در تذکر خود در جلسه علنی مجلس گفت: ترکیه با سدسازی بر رودهای منتهی به کردستان و آذربایجان‌شرقی حقابه ایران را تضییع می‌کند. این سد با برنامه 50ساله و ذخیره میلیاردها مترمکعب آب احداث می‌شود. با توجه به اینکه در آینده جهان با بحران بی‌آبی مواجه می‌شود، ترکیه درنظر دارد یک لیتر آب را در برابر یک لیتر نفت تهاتر کند. وزارت نیرو و وزارت خارجه باید هرچه سریع‌تر به این موضوع ورود کنند، زیرا منطقه مغان که یک‌پنجم نیاز گندم کشور را تامین می‌کند با کمبود آب مواجه می‌شود.

  کارت هدیه‌ها و پاداش‌های نجومی
نظام‌الدین موسوی، نماینده تهران با اشاره به تشکیل کمیته تحقیق و تفحص مجلس درباره حقوق‌های نجومی، گفت: این کمیته گلوگاه‌هایی که سبب دورزدن قوانین می‌شود را شناسایی می‌کند و کمک خواهد کرد تا هم متخلفان به دستگاه‌ قضا معرفی شوند و هم ایرادات موجود برطرف شود. او درباره مکانیسم دریافت حقوق‌های نجومی گفت: این افراد به‌نحوی عمل می‌کنند که دریافتی آنها با مبلغی که در فیش حقوق‌شان درج می‌شود، متفاوت است. به‌عبارتی برخی از افراد در شرکت‌ها و سازمان‌ها مبلغ فیش حقوقی خود را اعلام می‌کنند؛ درحالی‌که از طرق دیگر مانند کارت هدیه، سکه، پاداش و... دریافت‌های نجومی دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید