• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 9 آذر 1400
کد مطلب : 146868
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/NkJMN
+
-

کیوسک/نجات کریسمس با واکسن

‌روزنامه تایمز [انگلیس]

روزنامه تایمز انگلیس، گزارش یک خود را به برنامه دولت برای مقابله با اومیکرون، گونه جدید ویروس کرونا اختصاص داده و نوشته است که دولت می‌خواهد با تزریق دوز تقویتی به تمامی بزرگسالان، اجازه ندهد کریسمس تحت‌تأثیر این ویروس قرار بگیرد. به گزارش این روزنامه، ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلیس گفته است که کارزار واکسیناسیون سراسری در انگلیس و تزریق دوز سوم، احتمالا شرایط را تحت کنترل نگه خواهد داشت و نیازی به اعمال محدودیت‌های بیشتر نخواهد بود.

روزنامه گاردین [انگلیس]

 قطعی گسترده برق در انگلیس
گاردین نوشته که ساکنان مناطقی از شمال انگلیس و اسکاتلند 3 روز گذشته را بدون برق گذرانده‌اند. قطعی گسترده برق پس از توفان و بارش شدید برف اتفاق افتاد. در اسکاتلند، دست کم 40هزار خانه بدون برق مانده‌اند. مدارس و ادارات نیز تعطیل شده‌اند. دولت در برخی شهرها غذای گرم توزیع کرده است. به دلیل شدت بارش برف، جاده‌ها و خطوط راه‌آهن بسته شده‌ و دست کم 3 نفر نیز در اثر شکسته شدن درختان قربانی شده‌اند.

روزنامه فایننشال‌تایمز‌ [انگلیس]

وحشت از اومیکرون

فایننشال تایمز‌ نوشته که با شیوع سویه جدید ویروس کرونا، کشورهای جهان وحشت‌زده شده و در نخستین گام، مرزهای خود را بسته‌اند. در آلمان اما دولت از مردم خواسته با رعایت پروتکل‌ها، مسئولان را یاری دهند تا بار دیگر این کشور به سمت قرنطینه نرود؛ اقدامی که می‌تواند اقتصاد را زمینگیر کند.

روزنامه نیویورک‌تایمز [آمریکا]

ضرورت به‌روزکردن واکسن‌های کرونا

نیویورک‌تایمز نوشته که همزمان با آشفتگی ایجاد شده در جهان به‌خاطر شناسایی سویه جدید ویروس کرونا، شرکت‌های تولید‌کننده واکسن در حال تلاش برای به‌روزرسانی تولیدات خود هستند تا شاید بتوانند اثرات این سویه جدید را مهار کنند. دانشمندان شک ندارند که سویه جدید، سرعت انتقال بالاتری دارد اما هنوز در مورد میزان کارایی واکسن‌های موجود، اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. آنها احتمال اجرای واکسیناسیون دوز سوم برای مقابله با سویه اومیکرون را رد نکرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید