• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 7 آذر 1400
کد مطلب : 146642
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/9rWK4
+
-

معاملات میلیاردی زمین در دنیای مجازی

خرید و فروش زمین‌های مجازی و دیجیتال در دنیای متاورس با قیمت‌های هنگفت‌ دنیای واقعی را وارد فاز جدیدی کرده است

کشاورزی
معاملات میلیاردی زمین در دنیای مجازی

ساسان شادمان منفرد - خبر‌نگار

یک شرکت سرمایه‌گذاری کانادایی اخیرا قطعه زمینی دیجیتال را به قیمت 618هزار «مانا» معادل 2میلیون و 430هزار دلار خریداری کرده است که این خرید در نوع خود بزرگ‌ترین معامله تاریخ محسوب می‌شود. به گزارش وب‌سایت سی‌نت، شرکتی در زیرمجموعه مؤسسه Tokens.com که بر امور مالی غیرمتمرکز (De-Fi) تمرکز دارد، خرید خود را در فضای بازی «دیسنترالند»(Decentraland) انجام داده است؛ یک متاورس مبتنی بر بلاک‌چین که در آن ارز دیجیتال برای سفارشی کردن آواتارها، به‌دست آوردن املاک و مستغلات و تعامل با سایر اعضا هزینه می‌شود. به‌گفته Tokens.com، این زمین در املاک بخش 116در قلب منطقه مد خیابان در دسنترالند است و معادل 6090فوت مربع (565مترمربع) مساحت دارد. از این زمین برای برگزاری نمایش‌های دیجیتال و گسترش خدمات تجارت الکترونیک با برندهای برتر پوشاک و جواهرآلات استفاده می‌شود. هر بخش خریداری شده در این معامله معادل 5/52فوت مربع است.

اندرو کیگل، مدیرعامل
Tokens.com در این خصوص می‌گوید: «ما خوشحالیم که با بستن پرونده خرید بزرگ‌ترین سرزمین ابر جهانی، تاریخ‌سازی می‌کنیم. این دارایی‌ها مجموعه موجود املاک و مستغلات متاورس را که پیش‌تر در «متاورس گروپ» نگهداری می‌شد، تکمیل می‌کند. ما از اینکه شرکت تابعه ما با موفقیت این تراکنش برجسته دیجیتال املاک و مستغلات را انجام داده است، هیجان‌زده هستیم.» 
در اوایل سال‌جاری میلادی غول‌های لوکس پوشاک و جواهرات جهان مانند گوچی، بربری و لویی‌ویتون از طریق NFTهای خود وارد متاورس شدند. 
در عین حال نایکی در میان برندهای دیگر، همچنین اعلام کرده است که کفش‌های کتانی دیجیتال را در «نایکلند» عرضه خواهد کرد. از طریق متاورس گروپ، Tokens.com بیشتر خیابان مد را توسعه می‌دهد و فرصت‌های جدیدی را برای برندهای مختلف برای نمایش به‌وجود می‌آورد تا کالاهای دیجیتال جدید را در متاورس به نمایش بگذارند.

درباره دیسنترالند
دیسنترالند نخستین دنیای مجازی کاملا غیرمتمرکز است. به‌عبارت دیگر، یک پلتفرم واقعیت مجازی سه بعدی غیرمتمرکز است که از بلاک‌چین اتریوم استفاده می‌کند. این فضا در‌ماه فوریه۲۰۲۰ برای عموم باز شد که توسط بنیاد غیرانتفاعی دیسنترالند بر آن نظارت می‌شود.  دیسنترالند یک جامعه و دنیای مجازی مبتنی بر فناوری بلاک‌چین محسوب می‌شود. در پروژه دیسنترالند کاربران به توسعه و خرید قطعات زمین، آثار هنری و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) می‌پردازند.  اعضا‌ همچنین در سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) این پلتفرم شرکت می‌کنند. ارز دیجیتال محلی این دنیای مجازی مانا (MANA) نام دارد و تمام دارایی‌های داخل بازی، روی بلاکچین اتریوم فعالیت می‌کنند.  دیسنترالند در سال۲۰۱۵ به وسیله دو آرژانتینی به نام‌های استابان اوردانو و آری میلیش ساخته شده است.

اشتیاق پس از تبدیل فیسبوک به متا
فیسبوک که اخیرا به متا تغییر نام داده است، قصد دارد 50میلیون دلار برای ایجاد متاورس خود سرمایه‌گذاری کند که می‌گوید «مجموعه‌ای از فضاهای مجازی است که می‌توانید با افراد دیگری که در فضای فیزیکی مشابه شما نیستند ارتباط برقرار کنید.» همین موضوع سبب شده است که بسیاری از شرکت‌ها به موضوع فضای مجازی جدید و متاورس علاقه‌مندی بیشتری را نشان دهند. 

  سود 9هزار درصدی
تیرماه گذشته بود که کایران وارویک، بنیانگذار شرکت بازی مجازی Illuvium، یک قطعه زمین از بازی مجازی اکسی اینفینیتی (Axi Infinity) را که پارسال تنها 300دلار پول داده بود، به قیمت 28هزار دلار فروخت. البته وارویک پس از خرید زمین روی آن سرمایه‌گذاری کرد و در نهایت توانست آن را با سودی 9هزار درصدی به فروش برساند. او استراتژی سرمایه‌گذاری خود را به املاک فیزیکی تشبیه کرده و خاطرنشان می‌کند که سرمایه‌گذاران وقتی به‌دنبال پیش‌بینی احتمال افزایش قیمت ملک در یک حومه خاص هستند، به‌دنبال پیشرفت‌های جدید و سایر نشانه‌های رشد نیز خواهند بود. فراتر از بازی‌های خرید و فروش سوداگرانه، وارویک تأکید می‌کند که سرمایه‌گذاران املاک مجازی می‌توانند زمین خود را به‌کار بگیرند و خاطرنشان می‌کند که بسیاری از صاحبان زمین در دیسنترالند، تبلیغات را در زمین‌های خود در بازی انجام می‌دهند. درحالی‌که او فکر می‌کند فرصت‌های تبلیغاتی احتمالا بزرگ‌ترین مورد استفاده هم‌اکنون هستند، وارویک پیش‌بینی می‌کند که با رشد متاورس‌ها، امکانات زمین مجازی «بی‌پایان» خواهد بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید