• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 6 آذر 1400
کد مطلب : 146546
+
-

عکس نوشت

عکس نوشت

روز جهانی خشونت علیه زنان با تظاهرات زنان در سراسر جهان همراه بود، در بعضی از کشورها مانند ترکیه و مکزیک این تظاهرات به خشونت کشیده شد و پلیس ضد‌شورش با گاز اشک آور و بمب‌های دودزا با معترضان مقابله کرد. در همین راستا خبرگزاری رویترز مجموعه تصاویری ازجمله این عکس را منتشر کرد.
داده‌های سازمان ملل متحد نشانگر آن است که در دوره بحران - جنگ و همه‌گیری جهانی کووید- بیش از ۷۰ درصد زنان قربانی شکلی از خشونت بوده‌اند، این آمار در حالی منتشر می‌شود که به‌گفته مدیر اجرایی نهاد زنان سازمان ملل متحد «بیشتر موارد خشونت علیه زنان و دختران، به‌علت ترس از مجرم، بی‌اعتمادی به دستگاه قضایی و یا شرم و خجالت اساسا اعلام و ثبت نمی‌شوند.»
این نهاد در گزارش دیگری اعلام کرده بود که بحران همه‌گیری، حدود 50 میلیون زن را به ورطه فقر کشاند و همچنین براساس نتایج یک پژوهش منتشر شده از سوی سازمان ملل – که داده‌های آن از آوریل ۲۰۲۰ جمع‌آوری شده است- ۴۵ درصد زنان حاضر در این پژوهش ادعا کرده‌اند که قربانی خشونت جنسیتی شده و یا کسی را می‌شناسند که این امر را شاهد بوده است.
در ایران نیز با تکیه بر آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، می‌توان گفت که در4 سال اخیر نزدیک به ۹۴ درصد معاینات مربوط به مدعیان «همسرآزاری جسمی» پزشکی قانونی معطوف به زنان بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید