• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 4 آذر 1400
کد مطلب : 146520
+
-

جمعه سیاه برای پلتفرم‌ها

پلتفرم‌های آمریکایی به مشتریان خود تحفیف می‌دهند

آرش نهاوندی  - مترجم

هفته گذشته در بازار جمعه سیاه ویژه‌ترین تخفیف‌ها برای عضویت کاربران در مشهور‌ترین پلتفرم‌های اینترنتی آمریکا اختصاص یافت. با کاهش روند ثبت‌نام کاربران در پلتفرم‌های اینترنتی، هولو، پیکوک، پارامونت+ و دیسکاوری+ طی هفته جاری تخفیف‌های ویژه‌ای را برای ثبت‌نام سالانه و ماهانه کاربران در پلتفرم‌های خود ارائه می‌دهند.
به گزارش هالیوود ریپورتر، پنجشنبه هفته گذشته به بینندگان برنامه «صبح‌بخیر آمریکا» تخفیف ویژه‌ای برای ثبت‌نام در پلتفرم هولو (متعلق به کمپانی دیزنی) ارائه شد. به باور کارشناسان این بزرگ‌ترین تخفیفی است که در جمعه سیاه از سوی یک پلتفرم اینترنتی به کاربران ارائه می‌شود. براساس این تخفیف، اشتراک هولو 6دلار در ‌ماه و 72دلار در سال به کاربرانی که این هفته در این پلتفرم ثبت‌نام کنند، تخفیف می‌دهد.
این مسئله که کمپانی دیزنی برنامه صبحگاهی شبکه ‌ای‌بی‌سی برای ارائه تخفیف خود را انتخاب کرده نشان از آن دارد که تا چه اندازه سیر افزایش دوباره تعداد کاربران در پلتفرم اینترنتی‌ هولو اهمیت دارد. براساس گزارش 3ماهه سوم سود این کمپانی که در‌ ماه نوامبر انتشار یافت، تعداد کاربران ثبت‌نامی در کمپانی دیزنی آنگونه که انتظار می‌رفت، افزایش نیافته است. در 3ماهه سوم سال مالی2021، تنها 2میلیون کاربر به اعضای دیزنی+، دیگر پلتفرم متعلق به کمپانی دیزنی، افزوده شده است. به تعداد کاربران پلتفرم هولو نیز تقریبا 700هزار نفر اضافه شده است. مجموع کاربران عضو پلتفرم‌های دیزنی، اکنون 43.8میلیون نفر است.
اما دیزنی تنها کمپانی نیست که از فرصت جمعه سیاه برای ارائه تخفیف‌های ویژه استفاده کرده است. «ان بی‌سی یو یونیورسال» نیز از برنامه تلویزیونی «امروز» برای ارائه تخفیف ویژه در پیکوک، پلتفرم اینترنتی متعلق به این کمپانی استفاده کرده است. آنگونه که در برنامه تلویزیونی «امروز» عنوان شده، پیکوک برای عضویت 6ماهه کاربران در این پلتفرم 50درصد تخفیف ارائه می‌دهد. در حالت عادی حق عضویت این پلتفرم ماهانه 4.99دلاراست.
پارامونت+ نیز از طریق شبکه سی‌بی‌اس اعلام کرده که عضویت یک‌ماهه در طرح پرمیوم خود را به‌طور رایگان به کاربران ارائه می‌دهد. در حالت عادی حق عضویت در طرح پرمیوم پارمونت+، ماهانه 9.99دلار است. در قالب این طرح به کاربران برای دیدن مسابقات زنده فوتبال آمریکایی و «استار ترک: دیسکاوری» دسترسی داده می‌شود. پلتفرم‌های خواهر پارامونت+ و شو تایم در مجموع 47میلیون عضو دارند.
دیسکاوری نیز اعلام کرده که دیسکاوری+ کاربران را با حق عضویت ماهانه 0.99دلار ثبت‌نام خواهد کرد. حق عضویت 3ماهه در پلتفرم دیسکاوری+ در حالت عادی 4.99دلار است. ای‌ام‌سی نیز اعلام کرده که تا آخر هفته جاری حق عضویت ماهانه در پلتفرم ای‌ام‌سی+ 1.99دلار خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید