• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 4 آذر 1400
کد مطلب : 146480
+
-

دوست دارم یک روز در منچستریونایتد بازی کنم

یونس دلفی که بعد از بهبود مصدومیتش به ترکیب گوریسا برگشته، در گفت‌وگو با همشهری از برنامه‌ها و رویاهای آینده‌اش می‌گوید

دوست دارم یک روز در منچستریونایتد بازی کنم

امیرحسین اعظمی

یونس دلفی چند سال پیش در استقلال خوزستان چهره شد و حتی چند تیم مطرح لیگ برتری هم به‌دنبال جذب این بازیکن بودند ولی او در سال2019 تصمیم به خروج از فوتبال ایران گرفت تا در فوتبال اروپا دنبال رسیدن به آرزوهایش باشد. دلفی مثل چند بازیکن ایرانی دیگر، شارلوا را انتخاب کرد ولی در فوتبال بلژیک فرصت چندانی برای بازی پیدا نکرد تا به‌صورت قرضی راهی گوریسا در لیگ کرواسی شود. دلفی البته پنج‌شش‌ماه به‌دلیل مصدومیت دور از میادین بود ولی حالا به روزهای خوب خودش برگشته و با انگیزه بالایی از آینده حرف می‌زند. گفت‌وگوی این بازیکن را با همشهری ورزشی می‌خوانید.

  شرایط فعلی‌ات در تیم گوریسا چطور است؟
بعد از مصدومیتی که داشتم در اکثر بازی‌ها به میدان رفتم و خدا را شکر شرایط خوبی دارم. منتظر هستم تا هم گل بزنم و هم پاس گل بدهم. از حضور در گوریسا احساس خوبی دارم، اینجا همه‌‌چیز خوب پیش می‌رود.

  مصدومیت تو چند ‌ماه طول کشید؟
پنج‌شش‌ماه دور از میادین بودم. آسیب‌دیدگی من از ناحیه کشاله ران بود، آن اوایل هم از این ناحیه مشکل داشتم که با درد تمرین و بازی می‌کردم ولی در ادامه شرایط سخت‌تر شد و با پارگی عضلات مواجه شدم. خدا را شکر الان شرایط خوبی دارم و در لیگ امسال 9بازی انجام داده‌ام.

  در جدول لیگ کرواسی که 10تیم حاضر هستند، در جایگاه ششم قرار دارید. آیا می‌توانید مدعی قهرمانی باشید؟
باشگاه هم‌اکنون شرایط لازم برای خرید بازیکن و تقویت تیم را ندارد. در لیگ کرواسی معمولا دینامو زاگرب قهرمان می‌شود و تیم قهرمان به پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا می‌کند. تیم‌های دوم تا چهارم هم شانس حضور در لیگ اروپا و لیگ کنفرانس را دارند و ما هم تلاش می‌کنیم تا بهترین عملکرد ممکن را داشته باشیم.

  تو تا آخر فصل در گوریسا می‌مانی؟
من بازیکن قرضی هستم و از شارلوا به اینجا آمدم. امکان جدایی‌ام از گوریسا در تعطیلات زمستانی ژانویه وجود دارد. هنوز صحبتی در این زمینه صورت نگرفته ولی اگر هم اتفاقی رخ دهد با هماهنگی باشگاه شارلوا خواهد بود.

  بعد از رفتن به فوتبال اروپا تا چه حد به هدف‌هایت نزدیک شدی؟
شرایط فوتبال اروپا با آسیا متفاوت است و اینجا بازیکن از لحاظ ذهنی و فنی زود پیشرفت می‌کند. وقتی به اروپا آمدم متوجه شدم که فوتبال ایران و فوتبالیست‌های ایرانی در خیلی از زمینه‌ها از فوتبال روز دنیا عقب‌تر هستند و یکی از مسائل مهم، بحث یادگیری و تاکتیک تیمی است. در اروپا فوتبالیست باید ساده بازی کند، هر‌چند هر تیم یک یا دو بازیکن تکنیکی هم دارد ولی اینجا از ما می‌‌خواهند یک‌ضرب دوضرب بازی کنیم. در فوتبال اروپا بازیکنان از نونهالی و نوجوانی به‌خوبی آموزش می‌بینند ولی در ایران اینطور نیست. من متأسفانه در یک مقطع مصدوم شدم در غیراین صورت بیشتر می‌توانستم به هدف‌هایم برسم. حالا هم دیر نشده است.
 
فکر می‌کنی شانس دعوت‌شدن به تیم ملی را داشته باشی؟
تمام تلاشم را به‌کار می‌گیرم تا دعوت شوم. اتفاقا آقای اسکوچیچ اینجا به دیدار من هم آمد و با یکدیگر صحبت داشتیم. برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم من هم در آینده دعوت شوم.

  دوست داری در کدام لیگ معتبر اروپایی بازی کنی؟
همه می‌دانند که لیگ انگلیس بهترین لیگ دنیاست و دوست دارم یک روز بازی در لیگ این کشور را تجربه کنم. زمانی که رونالدو به منچستریونایتد رفت، طرفدار این تیم شدم و آرزو دارم یک روز در منچستر بازی کنم. لیگ اسپانیا و زبان این کشور را هم دوست دارم.

  مگر زبان اسپانیایی بلد هستی؟
کمی بلد هستم و دوست دارم بیشتر یاد بگیرم. البته انگلیسی را بلد هستم. من و علی‌ قلی‌‌زاده دوست داریم یک روز در اسپانیا بازی کنیم.

  لیگ ایران را دنبال می‌کنی؟
تا جایی که وقت داشته باشم بازی‌ها را می‌بینم و اگر هم نشد نتایج را دنبال می‌کنم.

  اگر از استقلال یا پرسپولیس پیشنهاد داشته باشی، دوست داری به فوتبال ایران برگردی؟
اصلا به فکر بازگشت به فوتبال ایران نیستم. دوست دارم در فوتبال اروپا چالش‌های جدیدی را تجربه کنم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :