• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 4 آذر 1400
کد مطلب : 146474
+
-

زیریک‌خم/ حمایت رئیس مجلس از ورزش اول

محسن محمود  صفری- خبرنگار

اعتراض برخی از روسای فدراسیون‌های ورزشی درخصوص کمبود بودجه و بی‌توجهی وزیر ورزش به این موضوع درنهایت با واکنش رئیس مجلس شورای اسلامی همراه شد. محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با اشاره به نقش ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: «ورزش یک موضوع چندجانبه است، ورزش از یک نظر یک پدیده مهم اجتماعی است و از نظر سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بسیار حائز اهمیت است. در ورزش هزینه وجود ندارد و هرچه هست سرمایه‌گذاری است. مشکل کشور ما نبود نقشه راه مدون و مدیریت صحیح است به همین‌خاطر عذر محدودیت اقتصادی در حوزه ورزش پذیرفته نیست.» هفته گذشته علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی نسبت به عملکرد سجادی وزیر ورزش انتقاد تندی داشت و عنوان کرده بود از زمان حضور او تا به حال هیچ اتفاق مثبتی برای ورزش رخ نداده است. به‌نظر با این اظهارنظر رئیس مجلس، وزیر ورزش به‌زودی برای پاسخگویی به شرایط موجود راهی بهارستان شود.

نام مشترک، روش متفاوت
سرمربیان کشتی آزاد و فرنگی چرخه انتخابی تیم ملی بزرگسالان برای رسیدن به دوبنده تیم‌ملی را اعلام کردند. 2چرخه کاملا متفاوت که فقط اسم مشترکی دارند؛ در کشتی آزاد جز مدال‌آوران رقابت‌های جهانی، تمام سرمایه‌های کشتی آزاد برای اینکه شانس ملی‌پوش شدن داشته باشند باید در رقابت‌های قهرمانی کشور روی تشک بروند. این چرخه تا جام تختی و رقابت رودرروی مدعیان در انتخابی تیم ملی ادامه خواهد داشت. البته که چرخه کشتی آزاد هم یک ایراد بزرگ دارد و آن هم سر وزن آمدن‌های مکرر برای رسیدن به دوبنده تیم ملی است. اهل فن می‌دانند که سبک‌وزن‌ها کیلوهای زیادی وزن کم می‌کنند و برای اینکه بازدهی داشته باشند حداکثر 2‌مرتبه در سال می‌توانند وزن کم کنند. شرایط در کشتی فرنگی کاملا متفاوت است؛ محمد بنا سرمربی تیم‌ملی تمام ملی‌پوشانش در جهانی و المپیک را از حضور در قهرمانی کشور معاف کرده و در آخر بسیاری از بندها با نظر کادرفنی اضافه شده که خبر از سردرگمی کشتی‌گیران در آینده نزدیک می‌دهد.

یزدانی در لیگ، کشتی نمی‌گیرد
حضور نایفانوف روس دارنده مدال برنز جهان و المپیک، کشتی گرفتن حسن یزدانی در مسابقات لیگ را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. تیم سهند ارس رسما قراردادش با آرتور نایفانوف را ثبت کرد و از آنجایی که تیم‌های سهند ارس و فولادذوب آمل در نیمه‌نهایی با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند کشتی گرفتن یزدانی برای آمل بعید به‌نظر می‌رسد. یزدانی 2 مرتبه نایفانوف را شکست داده ولی بعد از رقابت‌های جهانی تمرینات منظمی نداشته بنابراین خیلی بعید است در مدت باقیمانده به آمادگی حضور در مسابقه برسد. کامران قاسمپور هم با تیم صنایع مازندران قرارداد دارد و احتمالا او برای دیدارهای روز 18آذرماه در وزن 86کیلوگرم کشتی می‌گیرد. به‌نظر می‌رسد قرارداد حسن یزدانی با تیم فولادذوب آمل تنها اقدامی نمایشی و تبلیغاتی برای این تیم بوده و رویارویی یزدانی با نایفانوف و قاسمپور بعید به‌نظر می‌رسد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید