• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 1 آذر 1400
کد مطلب : 146141
+
-

نکته بازی/ فوتبال، تقویم تاریخ نیست


بعد از شکست پرسپولیس برابر آلومینیوم، یحیی گل‌محمدی گفت: «پارسال هم در اراک باختیم، اما 6 بازی بعد از آن را بردیم و قهرمان شدیم.» همان زمان به سرمربی سرخ‌ها یادآوری کردیم که این یکی فرق می‌کند و قرار نیست هر گردی گردو باشد. تیم او برابر گل‌گهر برنده نشد و درحالی‌که یحیی پیش از بازی با مس رفسنجان گفته بود: «از این بازی به برد برمی‌گردیم»، پرسپولیس خوش‌اقبال بود که دومین شکست فصلش را تجربه نکرد. حالا تیم زیر فشار شدید منتقدان است، اما این اتفاقات باید برای یحیی یک درس داشته باشد؛ اینکه فوتبال برنامه تقویم تاریخ نیست که در آن سالگردها یادآوری شوند. اینجا هر شکست، خودش یک اتفاق ناگوار است که اگر درست تحلیلش نکنی، پل پیروزی هم نخواهد شد.

خانه خاله هم اینطوری نیست

شجاع خلیل‌زاده که پارسال از پرسپولیس جدا شد، از همان زمان در کانون انتقادات زیادی قرار گرفت. جدایی او در حالی رخ می‌داد که این بازیکن مدام لاف تعصب و وفاداری به پرسپولیس می‌زد و حتی مدعی بود حاضر است با سرخ‌ها قرارداد 6‌ساله ببندد. درنهایت اما خلیل‌زاده به الریان پیوست و به نخستین و آخرین نفر در تاریخ این باشگاه تبدیل شد که لوگوی آن را می‌بوسد! حالا شجاع مصاحبه کرده و گفته: «پرسپولیس خانه من است و هر زمان بخواهم به این تیم برمی‌گردم.» او احتمالا خواسته علاقه‌اش به این تیم را نشان بدهد، اما ادبیات مناسبی را برای این کار انتخاب نکرده است. شجاع حداقل یک عبارت «اگر مرا بخواهند» را باید مورد استفاده قرار می‌داد، وگرنه آدم در مورد خانه خاله‌اش هم اینطوری حرف نمی‌زند!

حرف فرهاد به کرسی نشست

قبل از تعطیلی لیگ، استقلال میهمان فجر سپاسی بود و با دریافت یک گل ثانیه آخری برابر این تیم متوقف شد. بعد از آن مسابقه فرهاد مجیدی به‌شدت به حضور تعدادی از هواداران فجر در ورزشگاه اعتراض کرد و این مسئله غیرقانونی را از عوامل ناکامی تیمش خواند. مجیدی گفت: «اگر ورود تماشاگر به ورزشگاه‌ها آزاد شده به ما هم بگویند. از همین جا از هواداران استقلال می‌خواهم هفته آینده به ورزشگاه بیایند.» فرهاد این حرف را از سر عصبانیت زد، اما دقیقا اتفاقی که او در موردش سخن گفته بود رخ داد و دیدار هفته پنجم استقلال و نساجی به نخستین مسابقه با تماشاگر در دوران پساکرونا تبدیل شد. حالا اگر مربی رقیب سنتی این حرف را زده بود و چنین اتفاقی رخ می‌داد، خدا می‌داند مجیدی چه می‌گفت!





 

این خبر را به اشتراک بگذارید