• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 1 آذر 1400
کد مطلب : 146140
+
-

جهان/ لطف طارمی به پسر سرمربی


پورتو در جام‌حذفی پرتغال به مصاف فیرنزه رفت و موفق شد این تیم را در حضور 74‌دقیقه‌ای طارمی با نتیجه 5بر یک شکست دهد. طارمی در این بازی گلی نزد اما یک پرش بلند داشت که سوژه رسانه‌ها شد و یک پنالتی گرفت که می‌توانست آن را به گل تبدیل کند اما تصمیم گرفت این پنالتی را به پسر سرمربی تیم بدهد! در پایان بازی کونسیسائو به پسرش توصیه کرد که از مهدی طارمی به‌خاطر ازخودگذشتگی تشکر کند. فرانسیسکو یک سال بود موفق به گلزنی نشده بود. کونسیسائو در این خصوص گفته است: «اعتراف می‌کنم نخستین چیزی که به ذهنم رسید این بود که پسرم برود از مهدی تشکر کند، چون او معمولا پنالتی‌ها را می‌زند. مهم بود که به یک‌مهاجم روحیه بدهیم نه به این دلیل که فرانسیسکو بود، بلکه به این دلیل که او یک مهاجم دنبال گل بود.»
 
پیرترین دبل‌کار لیگ
میلان در شب درخشش ولاهوویچ، مهاجم پرمشتری فیورنتینا، نخستین شکست خود در این فصل سری‌آ را تجربه کرد. شاگردان پیولی در این بازی با نتیجه 4بر 3شکست خوردند اما زلاتان ایبراهیموویچ تمام‌نشدنی باز هم رکورد زد. او با 40‌سال و 48‌روز سن، به مسن‌ترین بازیکن تاریخ سری آ تبدیل شد که موفق به ثبت دبل می‌شود. او در جدول گلزنان با 5گل به رتبه هشتم رسید.


آسیابان 600تایی شد
توماس مولر (مولر به‌معنای آسیابان) تعداد بازی‌های خود با پیراهن بایرن‌مونیخ را به عدد 600رساند. او حالا پس از اولی کان و سپ مه‌یر در رده سوم باسابقه‌ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه و نخستین بازیکن غیردروازه‌بان در این لیست قرار گرفته است. مولر در این 600‌بازی، 230‌گل برای بایرنی‌ها زده، 231‌گل ساخته و 29‌بار قهرمان تورنمنت‌های مختلف شده است.

خوش‌شانسی مهندس در گام نخست
نخستین حضور ژاوی روی نیمکت بارسلونا در حضور بیش از 75هزار تماشاگر با برد همراه بود. این در حالی است که کاتالان‌ها در آخرین بازی خانگی خود پیش از حضور ژاوی، تنها پذیرای 37‌هزار هوادار در نوکمپ بودند. این نخستین برد بارسا در لالیگا پس از یک‌ماه بود و نخستین کلین‌شیت در لیگ از اول مهر به این‌سو که با کادیس بدون گل مساوی کرده بودند. مهندس خیلی شانس آورد که 2‌بار توپ به تیر دروازه تیمش خورد و اسپانیول در این داربی 12بار نزدیک بود با شوت‌های خود به گل برسد. آخرین بار تیم تحت هدایت فرانک رایکارد در نخستین بازی لالیگایی خود به‌عنوان سرمربی بارسلونا تعداد شوت بیشتری از رقیب را دریافت کرده بود. در آن دیدار(آگوست ۲۰۰۲)، اتلتیک بیلبائو 17‌بار به سمت دروازه بارسا شوت زده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید