• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 1 آذر 1400
کد مطلب : 146138
+
-

گل‌زن/ مربی همیشه معترض

الهام محمودی -  روزنامه‌نگار
در فوتبال ما اصولا باخت فنی وجود ندارد و شکست‌ها با بهانه‌هایی از قبیل توطئه، ناداوری، بدخواهی، شرایط جوی و ... توجیه می‌شوند. سرمربی یکی از تیم‌های لیگ برتر زنان پس از شکست در هفته اول گفت گل حریف شانسی بود وگرنه ما بهتر بودیم. هفته دوم وقتی تیمش با اختلاف 4گل باخت، طبیعا نمی‌توانست هر 4‌گل را به شانس ربط بدهد و چه بهانه‌ای بهتر از داوری. او پای داور را وسط کشید و شکست تیمش را گردن داور انداخت. محال است عکس این اتفاق بیفتد، مثلا تیمی ببرد و مربی‌اش بگوید پیروزی تیم به خاطر ناداوری و اتفاقات دیگر بوده است.

فرزانه در اوج
فرزانه توسلی بهترین دروازه‌بان تاریخ فوتسال زنان ایران است. او 3بار در لیست بهترین دروازه‌بانان جهان قرار گرفته و 2بار بهترین دروازه‌بان آسیا شده. عقاب فوتسال زنان آسیا در سن 35‌سالگی همچنان در اوج است و این فصل برای تیم نصر بازی می‌کند و علاوه بر تداوم عملکرد خوبش، گل هم می‌زند. توسلی این هفته دروازه ملی حفاری که از تیم‌های خوب لیگ فوتسال است و دروازه‌بانش هم عضو تیم ملی بوده را باز کرد تا نشان دهد که انگیزه‌ها و انضباط حرفه‌ای خود را حفظ کرده است.

لیگ‌های ایرانی
در هفته دوم لیگ برتر فوتبال زنان 27‌گل در 6‌بازی به ثمر رسید. در حالی که هفته پنجم لیگ مردان فقط 10‌گل در 8بازی داشت. در لیگ زنان به دلیل سطح اختلاف چشمگیر تیم‌ها، گاهی نتایج واترپلویی به ثبت می‌رسد. این به خاطر توانایی بالای گلزنان تیم‌های زنان نیست، سطح بعضی از تیم‌ها به قدری پایین است که فقط در لیگ حضور دارند و تجربه کسب می‌کنند. برای مثال این هفته سپاهان 8‌گل به سارگل بوشهر زد و سیرجان 7‌گل وارد دروازه نماینده شهرکرد کرد. اما در لیگ مردان علاوه بر نزدیک‌تر بودن سطح تیم‌ها، کیفیت بازی‌ها هم بالاست و این کیفیت هر سال بالاتر هم می‌رود. دست‌کم تا بازی‌های این هفته که چنین بوده است؛ ببینیم آیا در هر دو لیگ و در ادامه بازی‌ها، تغییر مثبت چشمگیری رخ می‌دهد یا خیر.

این خبر را به اشتراک بگذارید