• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 1 آذر 1400
کد مطلب : 146131
+
-

پایان اوله

منچستر سرانجام دلش آمد سرمربی‌اش را اخراج کند

پایان اوله

منچستری‌ها دیروز با انتشار بیانیه‌ای رسما با اوله خداحافظی کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: «ناکامی‌های چند هفته اخیر نباید همه کارهایی را که او در طول 3‌سال گذشته برای بازسازی بنای تیم در جهت کسب موفقیت‌های طولانی‌مدت انجام داده، کمرنگ کند. اوله در حالی باشگاه را ترک می‌کند که قدردانی‌های صمیمانه ما را برای تلاش‌های خستگی‌ناپذیرش به‌عنوان سرمربی، به همراه خود دارد و ما برایش در آینده بهترین آرزوها را خواهیم داشت. جایگاه او برای همیشه در تاریخ باشگاه جاودانه خواهد ماند، نه فقط به‌عنوان یک بازیکن، بلکه به‌عنوان یک مرد فوق‌العاده و مربی‌ای که به ما لحظه‌‌های عالی و بزرگی را هدیه داد.»

منچستریونایتد به لطف مدافعان و هافبک‌های پراشتباهش و همچنین سرمربی‌اش، از تیم تازه صعود کرده و ته‌جدولی واتفورد هم 4بر یک شکست خورد تا تغییرات روی نیمکت این تیم کلید بخورد. در آخر این مسابقه اوله‌گونار سولسشائر از هواداران با حرکت دست خداحافظی کرد. هیأت‌مدیره باشگاه که از فرصت تعطیلی 2‌هفته‌ای لیگ در فیفادی اخیر برای تغییر مربی بهره‌ای نبرده بود، دیروز به این نتیجه رسید که دیگر نمی‌شود با این سرمربی نروژی ادامه داد. نتیجه جلسه 5ساعته که به اطلاع اد وودواردز، نایب‌رئیس باشگاه برای اقدام رسید، این بود که طرفین محترمانه به این همکاری پایان دهند. فعلا مایکل کریگ، سرمربی موقت خواهد بود و دیگر بازیکن متوسط هم‌دوره او در همین تیم یعنی درن فلچر به وظیفه کمک‌مربیگری ادامه خواهد داد. کریگ و فلچر در کادرفنی مانده‌اند تا سرمربی تازه مشخص شود. با توجه به در پیش بودن بازی سخت هفته بعد مقابل چلسی و دیدار این هفته لیگ قهرمانان مقابل ویارئال در اسپانیا، فعلا از معرفی سرمربی جدید خبری نیست اما باشگاه همچنان در حال مذاکره و رایزنی برای انتخاب سرمربی جدید است. گفته می‌شود مذاکراتی پنهانی با تن‌هاخ، سرمربی تحت قرارداد با آژاکس صورت گرفته تا اگر توافقی دوجانبه حاصل شد، باشگاه برای جذب این مربی موفق با باشگاه هلندی وارد مذاکره شود. زیدان همچنان نظرش این است که پیشنهاد من‌یونایتد را نپذیرد چون انگلیسی‌اش کامل نیست. به‌شوخی گفته‌اند که زیدان دارد زبان انگلیسی یاد می‌گیرد تا به پیشنهاد منچستر پاسخ منفی دهد. این در حالی است که رونالدو زیدان را روی نیمکت تیم می‌خواهد. با وجود تمام حرف‌و‌حدیث‌ها برخی از منابع خبر داده‌اند دور تازه مذاکرات برای قانع‌کردن سرمربی فرانسوی هم آغاز شده. بی‌بی‌سی ادعا کرده که منچستریونایتد حاضر است تمام شرط‌های زیدان را برای راضی‌کردن او بپذیرد. اما گزینه‌های عجیب دیگری هم در لیست هستند. جانلوکا دی‌مارتزیو که در اخبار نقل‌وانتقالات منبع معتبری به‌حساب می‌آید، از مذاکره منچستریونایتد با رونالد کومان و فرانک دی‌بوئر برای جانشینی اوله خبر داده بود؛ 2مربی هلندی ناکام سال2021 که از بارسلونا و تیم ملی هلند اخراج شده‌اند! در بیانیه باشگاه آمده که فعلا منچستر دنبال یک‌ سرمربی موقت تا پایان فصل است. به‌نظر می‌رسد گزینه رالف رانگنیک آلمانی مدنظر گلیزرها برای این مقطع باشد. به این نکته هم باید اشاره داشت که مایک فیلان هم با سولسشائر اولدترافورد را ترک خواهد کرد.

منچستر زیرنظر اوله روی هم رفته 168‌بازی انجام داد که حاصل آن 91‌برد، 37‌تساوی و 40‌باخت بود. این آمار نشان می‌دهد این مربی با 54.17درصد پیروزی از سمتش اخراج شد.

باخت به واتفورد سنگین‌ترین شکست تاریخ منچستر مقابل یک تیم تازه صعود کرده بود. شیاطین سرخ پیش از این در تاریخ لیگ و پیش از لیگ برتر در سال1989با نتیجه 5بر یک به منچسترسیتی باخته بودند و حالا این رکورد منفی در دست سولسشائر است.

منچستر در 7دیدار گذشته تنها یک برد 3بر صفر مقابل تیم نگون‌بخت تاتنهام داشته که آن هم پیش از آمدن کونته به‌دست آمده؛ یک باخت 2بر صفر در داربی منچستر، شکست 5بر صفر از لیورپول و 4 بر 2 از لستر، باخت یک بر صفر به استون‌ویلا و تساوی یک-یک مقابل اورتون نتایج درخشان اوله پیش از بازی با واتفورد بوده است. این دومین شکست سولسشائر از واتفورد بود. مورینیو هم یک‌بار مقابل این تیم یک‌شکست داشت.

من‌یونایتد در این فصل فقط از 2‌تیم دیگر لیگ جزیره کمتر گل خورده؛ 29گل خورده در برابر 30گلی که لستر و نوریچ دریافت کرده‌اند.

کریس رونالدو از سال2003 که به منچستریونایتد پیوست، در 92بازی مقابل تیم‌های تازه‌صعودکرده به لیگ برتر توانسته بود روی 105گل تأثیر بگذارد؛ 83گل و 21پاس‌گل که در باخت 4بر یک به واتفورد توانست تعداد پاس‌گل‌هایش مقابل این تیم‌ها را یکی افزایش بدهد.

رونالدو در 13بازی روی 11گل برای سولسشائر تأثیرگذار بود اما نتوانست جلوی اخراج این مربی را بگیرد. مروری بر آمار این بازیکن زیرنظر سایر مربیان هم در نوع خود جالب است. فرگوسن: 292بازی، 118گل، 73پاس گل، پلگرینی: 35بازی، 33گل، 12پاس‌گل، مورینیو: 164بازی، 168گل، 49پاس گل، آنچلوتی: 101بازی، 112گل، 47پاس‌گل، بنیتس: 24بازی، 25گل، 8پاس‌گل، زیدان: 114بازی، 112گل، 30پاس گل، آلگری: 43بازی، 28گل، 11پاس‌گل، ساری: 46بازی، 37گل، 9پاس‌گل، پیرلو: 44بازی، 36گل، 5پاس‌گل و سولسشائر: 13بازی، 9گل، 2پاس‌گل.

 داوید دخه‌آ که از 31‌ضربه پنالتی قبلی در لیگ برتر تنها 2ضربه را گرفته بود، حالا هر 2‌ضربه آخر را مهار کرده اما این آمار هم به داد اوله نرسید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید