• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 30 آبان 1400
کد مطلب : 146034
+
-

نکته بازی/ در کوچه باغ خاطرات


گزارش جواد خیابانی در بازی استقلال و نساجی بار دیگر سوژه شبکه‌های اجتماعی شد. او که بعد از جشن تولد 55سالگی‌اش در صداوسیما سعی می‌کرد خیلی با هیجان این بازی را گزارش کند، جملات قصار دیگری به گنجینه ادبیات فوتبال ایران افزود؛ از تصویر کره‌ماه بر فراز آسمان کره زمین تا تکل گلر با دست و سایر ماجراها. با این حال همچنان ویژگی خاص گزارش‌های خیابانی، تعلق خاطر او به اتفاقات سال‌های گذشته است؛ به زمانی که خودش با حس و حال یک هوادار اتفاقات را دنبال می‌کرد. این بار هم خیابانی بیشتر از گزارش خود بازی، به هر بهانه‌ای یادی کرد از خاطرات عزیزانی همچون ناصر حجازی، غلامحسین مظلومی، عزت جانملکی، شاهرخ بیانی و... کاش خیابانی هنوز به اندازه همان روزها فوتبال را دوست داشت.

یک وقت ضرر نکنید

باورکردنی نیست که فرهاد مجیدی بعد از بازی استقلال و نساجی از داوری علیرضا فغانی ایراد گرفته و مسئولان را به جان بچه‌های‌شان قسم داده که هر چه زودتر VAR را وارد فوتبال ایران کنند. اعتراض او به صحنه‌ای است که توپ به‌دست مدافع نساجی خورد، درحالی‌که در این صحنه دست بازیکن مقابل کاملا بسته بود و اگر این تصویر را به یک میلیون کارشناس داوری هم نشان بدهید، محال است حتی یکی از آنها حکم به پنالتی بدهد. برای سرمربیان لیگ برتری و مخصوصا افراد شناخته شده‌ای مثل فرهاد مجیدی خیلی بد است که مثل هواداران تیفوسی روی سکوها یا شبکه‌های اجتماعی حرف بزنند. ما هم موافق سرسخت ورود کمک‌داور ویدئویی به فوتبال ایران هستیم، اما می‌ترسیم این اتفاق به ضرر برخی مدافعان امروز آن تمام شود!

شعر و ادب تا یک جایی جواب می‌دهد

سپاهان در 3 بازی اخیرش فقط یک گل زده که آن هم یک گل «زورکی» به تیم تازه صعودکرده هوادار بوده است. تیم اصفهانی خوب نتیجه نمی‌گیرد و این هفته هم نتوانست از فرصت توقف پرسپولیس و استقلال استفاده کند. طلایی‌پوشان سال‌هاست آرزوی قهرمانی دارند و شاید بختی به خوبی امسال نصیب‌شان نشود. در این میان محرم نویدکیا، سرمربی دوست‌داشتنی سپاهان بعد از تساوی بدون گل برابر تراکتور گفته: «حال سپاهان هم مثل زاینده‌رود خوب نیست.» حتما ایشان خواسته به این بهانه به دغدغه اصلی بخشی از مردم اصفهان اشاره کند که کار قشنگی است. دستش هم درد نکند، اما شعر و ادبیات و استفاده از جملات زیبا در فوتبال تا یک جایی جواب می‌دهد. بعد از آن مردم فقط نتیجه می‌خواهند، آن هم وقتی تیمی با این همه ستاره داری.





این خبر را به اشتراک بگذارید