• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 27 آبان 1400
کد مطلب : 145901
+
-

گرینویچ/ برداشتن در توالت‌های مدارس

مدیر یکی از مدارس آمریکا پس از اینکه نتوانست جلوی مصرف مواد‌مخدر توسط دانش‌آموزان را بگیرد، تصمیم گرفت در‌  توالت‌های مدرسه را بردارد. به گزارش فاکس‌نیوز، کریستینا استیل‌هنتینگ طی نامه‌ای به والدین اعلام کرد؛ 90درصد سوءمصرف مواد‌مخدر در توالت‌های مدرسه انجام می‌شود و او چاره‌ا‌ی جز برداشتن درهای توالت‌ها ندارد. این تصمیم باعث شده طی فقط یک روز او تبدیل به چهره‌ اول بسیاری از نشریات آمریکا شود و مورد انتقاد قرار بگیرد.

روستاییانی که تونل ساختند
اهالی روستایی در چین منتظر تمهیدات مقامات دولتی نشدند و برای دسترسی بهتر  روستا خودشان آستین‌ها را بالا زدند و تونلی یک‌هزارو526متری را در دل کوه حفر کردند. به گزارش آدیتی‌سنترال، حفر این تونل بیش از 15سال به طول انجامید، اما اکنون 700نفر اهالی این روستا می‌توانند، میزبان گردشگر‌انی باشند که برای دیدن این محل از داخل و خارج چین به آنجا می‌روند. درآمد اهالی روستا به حدود دو برابر افزایش یافته است. نکته شگفت ماجرا این است که تمام طول این مسیر سنگی است و اهالی روستا مجبور بوده‌اند مسیری سنگی را حفاری کنند.

اینترنت برای جنگل‌های آمازون
ایلان ماسک و فابیو فاریا، وزیر ارتباطات برزیل در آستین، مرکز ایالت تگزاس ایالات متحده با یکدیگر دیدار و در مورد همکاری احتمالی به‌منظور ارائه اینترنت به مدارس روستایی و رصد جنگل‌زدایی غیرقانونی در آمازون با استفاده از فناوری‌های اسپیس‌ایکس گفت‌وگو کردند. به گزارش یورونیوز، دولت برزیل پس از انجام این دیدار با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که 2طرف در مورد راهکارهای ایجاد یک سرویس پهن باند اینترنت با کمک فناوری‌های ایپیس‌ایکس و اینترنت ماهواره‌ای استارلینک مذاکره کرده‌اند. وزیر ارتباطات برزیل نیز با انتشار ویدئویی کوتاه از دیدار خود با مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس از تلاش پیگیری خود برای جذب شرکت‌های نوآور و تبدیل برزیل به قطب نوآوری آمریکای لاتین بر پایه اینترنت نسل پنجم (G5) خبر داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید