• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14577
+
-

گلایه‌های ادامه‌دار همسایه‌های خانه‌های شاخک‌دار

شکایت شهروندان بابت دکل‌های مخابراتی موجود در شهر همچنان ادامه دارد. در این بین بعضی از مردم نسبت به بی‌توجهی مسئولان در ساماندهی دکل‌های مخابراتی گلایه‌مند هستند.

اگرچه دیروز زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران در گفت‌وگو با همشهری از پیگیری‌های جدی برای این منظور و رایزنی با سایر دستگاه‌های مربوطه خبر داد.
دکل‌های مخابراتی آسیب‌های مختلفی را به سمت شهروندان و شهر پرتاب می‌کنند؛ از آلودگی صوتی تا ایجاد آشفتگی در نمای شهر. حال بماند که هنوز به اثبات نرسیده آیا امواج‌شان روی سلامتی تأثیر منفی می‌گذارد یا نه.گلایه و سؤال‌های شهروندان هم قابل توجه به‌نظر می‌رسد؛ ازجمله اینکه می‌پرسند: «چرا اپراتورهای گوناگون حاضر به تجمیع دکل‌ها‌یشان نمی‌شوند؟ چرا دکل‌های غیرمجاز، جمع‌آوری نمی‌شوند؟ آیا هرکجا که نیاز باشد باید با پرداخت هزینه، دکل بدون درنظر گرفتن مضراتش نصب شود؟»
آقای موسوی یکی از همین شهروندان است که از نصب 2دکل اپراتور مختلف در فاصله 200متری از هم به ستوه آمده. این دکل‌ها در محدوده خیابان دولت چند سالی است وجود دارند و اینطور که همسایه‌های یکی از 2خانه شاخک‌‌دار! می‌گویند، وزارت بهداشت، سازمان انرژی اتمی و سازمان تنظیم مقررات رادیویی به درخواست‌شان بی‌توجه هستند.هفته گذشته نیز شهروند ساکن شهرآرا در تماس با همشهری گلایه‌هایی را در رابطه با دکل‌های نزدیک محل سکونتش مطرح کرد. او می‌پرسد: «مگر قرار نبود وزارت بهداشت به این موضوع ورود کند، پس چرا هیچ واکنشی در کار نیست؟ شورای شهر تهران هم سال گذشته اعلام کرد که قطعا برای جمع‌آوری دکل‌های غیرمجاز پای کار می‌آید اما چرا تاکنون اتفاقی نیفتاده است؟» اینکه شورای شهر تهران در رابطه با دکل‌ها تاکنون چه کار کرده را از نوری، رئیس کمیسیون سلامت این نهاد پیگیر شدیم. او به همشهری گفت: «ما هنوز ساماندهی دکل‌ها را در برنامه داریم ولی چون یک‌کار بخشی به‌حساب می‌آید، نمی‌توان گفت که به‌زودی نتیجه لازم حاصل می‌شود.» از او پرسیدیم که آیا شما با توجه به سابقه کاری‌تان ضرر دکل‌های مخابراتی روی موجودات زنده را تأیید می‌کنید که پاسخ داد: «ببینید، تاکنون مستند علمی برای چنین مسئله‌ای ارائه نشده و وزارت بهداشت متولی این موضوع است. با این حال از آسیب‌های یگر مثل خدشه وارد شدن به فضای شهری نباید غافل شد.» او می‌گوید که نصب یک‌آنتن در گرو تأیید شورای هماهنگی است که نمایندگانی از وزارت بهداشت، مدیریت شهری، سازمان‌های محیط‌زیست، سازمان انرژی اتمی، تنظیم مقرارت، استاندارد و چند دستگاه دیگر حضور دارند. این نهادها از نظر سلامتی و مقررات موجود، مسائل را بررسی می‌کنند. به هرترتیب نکته اینجاست که در پایتخت بیش از 11هزار دکل مخابراتی وجود دارد و از بین آنها و به گفته ناهید خداکرمی، دیگر عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، 2هزار دکل بدون مجوز هستند. او اعلام کرده که هر هفته پرونده 30دکل بررسی می‌شود و تلاش می‌شود تا پایان سال97 دکل‌های غیرمجاز جمع‌آوری شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید