• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14570
+
-

عمرخیام به بلگراد می‌رود

سرپرست شهرداری تهران و وزیر فرهنگ صربستان در دیداری از همکاری فرهنگی میان تهران و بلگراد سخن گفتند

او می‌گوید: «تهران شهر فرهنگ است.» از ایران نوین سخن به میان می‌آورد و معتقد است که می‌توان زمینه‌های فرهنگی گسترده‌ای بین ایران و صربستان به‌وجود آورد. ولادان ووکوساولیویچ وزیر فرهنگ صربستان روز گذشته با سرپرست شهرداری تهران دیدار کرد.

دیداری که در آن سمیع‌الله حسینی مکارم، از فعالیت‌های فرهنگی شهرداری تهران گفت و از علاقه شهرداری تهران به نصب تندیس «عمر خیام» در بلگراد. سرپرست شهرداری تهران با ولادان ووکوساولیویچ وزیر فرهنگ صربستان از فعالیت‌های فرهنگی شهرداری تهران سخن گفت. به گزارش شهرنوشت، مکارم گفت: «یکی از موضوعات مهم در شهرداری تهران بحث‌های فرهنگی است که در ساختار سازمانی آن هم یک معاونت با عنوان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی دیده شده است. ضمن اینکه سازمان فرهنگی و هنری نیز بسیاری از موضوعات فرهنگی پایتخت را پیگیری می‌کند. بودجه شهرداری تهران 17هزار و 500میلیاردتومان برابر با دو هزار و 200میلیون یورو است که 10درصد آن یعنی 220میلیون یورو صرف فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌شود.»
سرپرست شهرداری تهران ضمن دعوت از وزیر فرهنگ صربستان برای حضور در باغ کتاب تهران عنوان کرد: در راستای افزایش ارتباطات دو کشور شهرداری تهران آمادگی دارد تا تندیس یکی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی صربستان را در تهران نصب کند. متقابلا نیز علاقه داریم تا تندیسی از یکی از شاعران ایران نیز، ترجیحا «عمر خیام» در بلگراد نصب شود.
ولادان ووکوساولیویچ در این دیدار ضمن قدردانی از خوشامدگویی گرم ایرانیان گفت: «خرسندم همچون سال گذشته برای شرکت در نمایشگاه کتاب در ایران حضور پیدا کردم. طی این دو سال به این نتیجه رسیدم که تهران شهر فرهنگ است و به‌طور کلی این شهر در کل دنیا به این صفت معروف است.» او ضمن قبول پیشنهاد سرپرست شهرداری تهران مبنی بر ساخت تندیس مفاخر دو کشور گفت: پیشنهاد می‌کنم، تندیس‌های نیکلا تسلا و عمر خیام در پایتخت دو کشور نصب شود. اقدام ما برای ساخت تندیس عمر خیام در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود و امیدوارم سال آینده نیز رونمایی شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید