• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 24 آبان 1400
کد مطلب : 145547
+
-

شهردار تهران در جلسه با شهرداران 22منطقه مطرح کرد

15 گام برای حل مشکلات پایتخت

15 گام برای حل مشکلات پایتخت

نشست شورای شهرداران مناطق 22گانه تهران با حضور شهردار برگزار شد و شهرداران مناطق در این جلسه نکات موردنظر خود را بیان کردند. شهردار تهران نیز در جلسه، آخرین برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای بهبود سطح زندگی و تبدیل شهرداری به نهاد خدمتگزار را تشریح کرد و گفت که برنامه‌ریزی برای کاهش مشکلات مالی شهرداری انجام شده و به نتایجی رسیده است.
به گزارش همشهری، علیرضا زاکانی گفت: «برای رسیدن به اهداف مدیریت شهری ۱۵ گام تعریف شده و باید تأکید کنم مسیر برای ما مبهم نیست و در گزارش برنامه خودم برای تصدی مسئولیت بارها تأکید کرده‌ام که دنبال تحول خدمت هستم و به دوستان گفته‌ام اگر دنبال تحول هستید، من این مسئولیت را قبول می‌کنم. نخستین موضوع مورد اضطرار بحث مالی بود و به اعتقاد من تهران دارای دریایی از امکانات است و به لطف خدا برنامه‌ریزی‌ها برای کاهش بدهی‌های شهرداری انجام شده است و این اقدام را بدون‌ منت وظیفه خود می‌دانیم. به‌نظر من یکی از مهم‌ترین جلسات ما ‌ جلسه با شهرداران مناطق  است که باید در بازه‌های زمان مشخص تشکیل شود. براساس برنامه‌ریزی انجام شده این برنامه و جلسه به شکل ماهانه برگزار می‌شود تا میدان عمل خود را به شکل پیوسته برقرار کنیم و در ادامه در هر فصل نیز جلسه‌ای با حضور شهرداران نواحی برگزار شود.»
شهردار پایتخت گفت: «ما در شهر تهران با موجودیتی مواجه هستیم که بنا به فرمایش رهبر انقلاب به مانند یک کشور است که نقشی تأثیر‌گذار روی کل کشور و حتی فراتر از مرزهای جغرافیایی دارد. ما در موضعی خدمت می‌کنیم که به تعبیری نوعی کانون جهان است؛ زیرا بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری مسئولان در هر مسئولیتی که هستند باید آن نقطه را کانون جهان‌ بدانند. ما در چنین جغرافیایی به‌سر می‌بریم و به تبع وضع موجود، سلسله موجودیت‌هایی داریم که به‌عنوان مثال می‌توان به شهر، شهروندان و نهاد شهرداری اشاره کرد. ارتباط منطقی بین این ۳ ضلع باید به شکل متوازن ایجاد شود.» زاکانی با بیان اینکه مردمی که ناراضی هستند باید پرچمدار فعالیت شهری شوند، افزود: «در حوزه فعالیت خودمان در مدیریت شهری و شهرداری تأکید می‌کنم شهرداری باید از نهاد خدماتی به سمت نهاد خدمتگزار حرکت کند و ما باید به سمت حکمرانی شهری حرکت کنیم. در ۴۲سال گذشته تنها به کالبد و کمتر به روح شهر توجه شده است و امروز دست ما
درحوزه روح شهر، خالی است. امروز، شهر نیازمند تحول در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است؛ به‌عنوان مثال اگر درباره بی‌نظمی صحبت می‌شود برای آن راه‌حلی وجود دارد که باید بررسی شود؛ مثلا معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در حال اصلاح نقاطی در پایتخت است که طول سفر را با کمترین هزینه کاهش می‌دهد و این به نوعی آورده‌ای مثبت برای شهرداری است.» زاکانی گفت: «می‌خواهم تأکید کنم مردم از تبعیض، بی‌انضباطی و بی‌اهمیتی به آنها ناراضی هستند و مردم ناراحت، ناراضی و نخبگانی که دچار سرخوردگی هستند، وضع موجود جامعه امروز است. فرسودگی زیرساخت‌های شهری ازجمله بزرگراه‌ها یکی دیگر از چالش‌های مدیریت شهری است. تهران به اندازه تهدیدهای موجود دارای فرصت است و به‌عنوان مثال ۱۲هزار بافت ناپایدار بهترین فرصت نوسازی شهر تهران است که ساخت جدید می‌تواند رفاه را برای رسیدن به رشد و تعالی مردم شکل دهد.»
شهردار تهران ادامه داد: «اگر این اقدام و برنامه‌ریزی نهایی، انجام و عملیاتی شود به شعار «تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام» می‌رسیم که فعالیت، عملکرد، شکل مدیریت، رفاه و اقتصاد آن زبانزد می‌شود. می‌خواهم تأکید کنم که وضعیت امروز ما مناسب نیست و غرض از بیان این موضوع این بود که ما با به‌دست گرفتن پرچم خدمت به‌دنبال نوکری انقلابی هستیم که خدمت، خاکساری و مدیریت جهادی در آن موج می‌زند و اگر این عمل انجام شود، خداوند راه را برای ما باز می‌کند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید