• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14542
+
-

خونه آخر

خونه آخر

 تنها تیم‌های باقی‌مانده در جدول جام‌حذفی، در حالی برای مسابقه فینال آماده می‌شوند که اوضاع کاملا متفاوتی دارند. استقلال وینفرد شفر لیگ را با پیروزی در مقابل سپاهان و تکیه‌زدن به رده سوم جدول تمام کرده و حتی اگر برنده فینال حذفی نباشد، باز هم سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به‌دست آورده است. آنها در نیم‌فصل دوم لیگ تقریبا به همه نتایج دلخواه‌شان رسیده‌اند و بعد از پیروزی در داربی، سومی لیگ و صعود آسیایی، در انتظار کسب جام هستند. رقیب مازندرانی استقلال در خرمشهر اما روزهای گذشته را در اوج ناامیدی و التهاب پشت‌سر گذاشته است. خونه‌به‌خونه بابل یک هفته قبل از پایان لیگ‌یک، در منطقه صعود قرار داشت اما در هفته پایانی شانس لیگ برتری‌شدن را از دست داد و فصل را به بدترین شکل ممکن تمام کرد. مالک باشگاه در اعتراض به آن‌چه در دیدارهای همزمان رخ داده بود، تهدید کرد که تیمش را از فینال جام‌حذفی کنار خواهد کشید. تا عصر سه‌شنبه، اصلا قرار نبود مسابقه‌ای بین استقلال و خونه‌به‌خونه برگزار شود اما بابلی‌ها بالاخره رضایت دادند تا بخشی از این نبرد باشند و در خرمشهر روبه‌روی آبی‌های پایتخت قرار بگیرند. نتایج این تیم تا همین امروز شگفت‌انگیز بوده است به‌نظر می‌رسد ادامه حیات باشگاه، به نتیجه این مسابقه بزرگ بستگی دارد و شاید یک شکست دیگر، مالکان خونه‌به‌خونه را از تیمداری در فوتبال منصرف کند.
مسیر فینالیست شدن خونه‌به‌خونه در جام‌حذفی، دشوارتر از مسیر استقلال برای رسیدن به همین مقصد بوده است. این تیم در مرحله اول، راه‌آهن تهران را شکست داد و در مرحله بعد سیاه‌جامگان لیگ برتری را از پیش‌رو برداشت. گسترش فولاد و استقلال خوزستان دو قربانی دیگر خونه‌به‌خونه در این تورنمنت بودند. بابلی‌ها گسترش را در ورزشگاه هفت‌تیر شکست دادند و نسخه استقلال خوزستان را در اهواز پیچیدند. خونه‌به‌خونه برای حضور در فینال، با 3تیم لیگ برتری و یک تیم لیگ یکی دست و پنجه نرم کرد. درست برعکس استقلال که در راه فینال با 3تیم لیگ یکی و تنها یک تیم از لیگ‌برتر روبه‌رو شد. آبی‌ها جام‌حذفی را با کنار زدن گل گهر در سیرجان آغاز کردند. در دو‌بازی خانگی بعدی با نساجی قائمشهر و ایرانجوان بوشهر به برتری رسیدند و سرانجام در جدال نیمه‌نهایی، صنعت‌نفت آبادان را در برزیل شکست دادند. مسابقه با نفت، بهترین نمایش این تیم در جام‌حذفی بود و آنها را کاملا سزاوارانه از مرحله نیمه‌نهایی عبور داد. بخش مهمی از تمرکز خونه‌به‌خونه در این روزها، به بازی‌های مشکوک و ماجراهای پرحرف و حدیث لیگ یک گره خورده اما مشکل کلیدی آنها برای رویارویی با تیم شفر، غیبت 6بازیکن اصلی این تیم است. روح‌الله باقری به‌عنوان بهترین گلزن باشگاه، در جدال با استقلال خوزستان دوکارته شد و شانس حضور در مسابقه فینال را از دست داد. حمیدرضا دیوسالار، مهدی حنفی، سجاد آشوری و مهدی خیری نیز همچنان مصدوم هستند و در مسابقه با برق نوین شیراز نیز، گلر اصلی تیم ناصر سالاری به این فهرست اضافه شده است. بر خلاف خونه‌به‌خونه که با سندروم مصدومیت درگیر است، مصدومان استقلال به این جدال خواهند رسید. مجید حسینی و مهدی قائدی با تیم به خرمشهر سفر می‌کنند و فرشید باقری نیز آماده بازکشت به ترکیب استقلال است.
حضور در فینال بدون نیمی از نفرات ترکیب اصلی، شانس موفقیت دراگان اسکوچیچ را به‌حداقل می‌رساند اما نباید فراموش کرد که خونه‌به‌خونه قبل از برگزاری این نبرد، فشار چندانی را احساس نمی‌کند و این استقلالی‌ها هستند که باید به هر قیمتی جام را به‌دست بیاورند. اسکو که زمانی گزینه جدی هدایت استقلال بوده، تجربه یک پیروزی پرگل روی نیمکت ملوان در مقابل این تیم را دارد و دو بار نیز با فولاد، استقلالی‌ها را شکست داده است. این مسابقه اما اولین دوئل او با وینفرد شفر خواهد بود. شاید بیشتر از هر بازیکن دیگری در زمین، سرنوشت این جدال برای سیدمهدی رحمتی مهم باشد. ستاره‌ای که در جام‌حذفی درون دروازه آبی‌ها ایستاده و مسابقه فینال را نیز به‌عنوان دروازه‌بان اول آغاز خواهد کرد. او دو‌سال قبل در خرمشهر، در فینال جام‌حذفی ناامیدکننده ظاهر شد و حالا انگیزه‌های زیادی دارد تا بعد از 5سال، یک جام قهرمانی را با بازوبند کاپیتانی استقلال لمس کند. این آخرین مسابقه فصل فوتبال ایران است. آیا بعد از قرمزشدن لیگ، جام حذفی به رنگ آبی درخواهد آمد؟
 

این خبر را به اشتراک بگذارید