• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14538
+
-

چند می‌گیری نباشی؟

چند می‌گیری نباشی؟

رسول بهروش| کابوس طارمی برای پرسپولیسی‌ها تمام نمی‌شود. حکایت مهدی شبیه راننده‌ای است که یک عابر پیاده را زیر گرفته، اما به جای تاسف و اندوه، چند متر دورتر پیکر نیمه‌جان او را ریشخند می‌کند. لحن و لبخند زشت و چندش‌آور طارمی در ویدیویی که به تازگی از گفت‌وگوی او با یک بوقچی منتشر شده و آقای ستاره را در حال تسمخر آمار گل‌های زده گادوین منشا نشان می‌دهد، قشنگ یادآور همین داستان است. باورکردنی نیست که مهدی طارمی به‌خاطر بلای وحشتناکی که بر سر پرسپولیس آورده، کوچکترین عذاب وجدانی ندارد و تازه کمین کرده تا کم‌وکاستی‌های تیم را بر سر هواداران بکوبد. در فرنگستان که آدم‌هایش را خشک و بی‌روح می‌نامیم، گاهی یک بازیکن به‌خاطر یک گل‌به‌خودی تا مدت‌ها گوشه‌نشین می‌شود و کارش به روان‌درمانی می‌کشد، اینجا اما باید بنازیم به معرفت و مردانگی طارمی که تاریخی‌ترین فرصت پرسپولیس برای قهرمانی آسیا را به ملغمه‌ای از شکست، حقارت و محرومیت تبدیل کرد و ککش هم نگزید. راستی «جنس» آدم باید از چه باشد که رویای میلیون‌ها انسان را یک‌تنه به فنا بدهد و حتی به اندازه یک سر سوزن آثار ندامت و پشیمانی در وجودش دیده نشود؟
بعد از مسجل شدن قهرمانی پرسپولیس در لیگ هفدهم، مهدی طارمی روی صفحه شخصی‌اش پست گذاشت و نوشت: «من هم مثل یک هوادار خوشحالم»؛ حالا اما این ویدیوی کوتاه، میزان صداقت او را روشن می‌کند، همان‌طور که آن «لایو ناخواسته» از نیات حقیقی رفیق شفیق او یعنی محسن مسلمان پرده برداشت. در فصلی که پرسپولیس همه رکوردها را شخم زد، طارمی با ذره‌بین به جان آمار و ارقام افتاده تا یکی از معدود ناکامی‌های تیم را بیرون بکشد و به گل‌های زده گادوین منشا بخندد؛ غافل از اینکه جانشین واقعی او، علی علیپور بود که بی‌هیچ ادعایی بیشتر از همه آمارهای آقای سوپراستار گل زد، آن هم در فصلی که تیم برانکو تغییر تاکتیک داد و به اندازه قبل فرصت گلزنی در اختیار مهاجمان قرار نگرفت.
گویا مهدی طارمی قرار بوده در ازای صدور رضایتنامه‌اش برای پیوستن به الغرافه، 100هزار دلار به‌حساب پرسپولیس بریزد که هنوز این کار را نکرده. کاش این «رفیق نیمه‌راه» خبر بدهد که غیر از این پول، چقدر دیگر می‌گیرد تا کلا فراموش کند روزی در پرسپولیس توپ می‌زده؟ باشگاه می‌تواند دوباره شماره حساب اعلام کند و لابد هواداران زیادی حاضرند دست به جیب شوند، تنها به این امید که فوتبالیستی به نام مهدی طارمی دیگر در میدان دید آنها نباشد. اسکناس، همیشه می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد برای بازیکنی که پای تلفن آن‌طور قربان صدقه حسین هدایتی می‌رفت. به هر حال فیلم‌های مخفیانه پاساژهای دوحه نشان می‌دهد طارمی از صدقه سر پرسپولیس به هر چه داخل و خارج از زمین فوتبال می‌خواسته دست پیدا کرده؛ هر طور که حساب کنیم حالا دیگر وقت بی‌خیال شدن است. چقدر می‌گیری نباشی؟

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :