• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 22 آبان 1400
کد مطلب : 145366
+
-

چهره روز/ همسایگی سردار با جادوگر

مهاجم تیم ملی به رکورد گل‌های ملی علی کریمی رسید و چهارمین گلزن تاریخ تیم ملی شد

سردار آزمون در بازی با لبنان پایه‌گذار کام‌بک تاریخی تیم ملی ایران بود. او دقیقه91 گل اول ایران را زد که این دومین ضربه او در چارچوب در مجموع 4ضربه‌اش در این دیدار بود. این گل تعداد گل‌های ملی آزمون را به علی کریمی رساند تا در کنار این ستاره محبوب سابق تیم ملی با 38گل زده در رده چهارمین گلزن برتر تاریخ تیم ملی ایران قرار بگیرد. سردار در 26سالگی حتی امید به شکستن رکورد گل‌های ملی علی دایی و کریستیانو رونالدو را دارد. دایی تا 37سالگی بازی می‌کرد و رونالدو نیز هم‌اکنون 10سال بزرگ‌تر از آزمون است. سردار با زدن 3گل دیگر به تعداد گل‌هایی که جواد نکونام برای ایران زده، می‌رسد اما تا رسیدن به رکورد 50گل کریم باقری فعلا راه درازی در پیش دارد. دایی هم که 109گله است. نرخ گل به بازی سردار ۶۵درصد است. فقط علی دایی با میانگین گل ۷۳درصد، آمار بهتری از او دارد. او این 38گل را در 59بازی به ثمر رسانده. همچنین لبنان بیست‌ویکمین کشوری است که سردار به آن گل زد. کره‌جنوبی(2)، عراق(3)، قطر(2)، ترکمنستان، گوام(2)، هند(2)، عمان(2)، مقدونیه(3)، قرقیزستان، مونته‌نگرو(2)، ازبکستان(2)، سوریه(3)، روسیه، الجزایر، یمن، ویتنام(2)، چین، هنگ‌کنگ، کامبوج(3)، بحرین(2) و لبنان تیم‌هایی هستند که از آزمون گل خورده‌اند.

 یک‌تنه مقابل همه
سردار تازگی‌ها نسبت به حریفانش بی‌رحم شده و پابه‌پای هواداران برای آنها کری می‌خواند یا از رقبا انتقاد می‌کند. او در خوشحالی پس از برد در زمین بحرین حسابی از خجالت بحرینی‌ها درآمد. برای عراقی‌ها هم که یک دوست صمیمی بین بازیکنان‌شان داشت، کری خواند. این‌بار نوبت بازیکنان لبنان بود که سردار از آنها انتقاد کند، بهانه خوبی هم داشت؛ لبنانی‌ها بارها بحرین‌بازی درآوردند و به بهانه‌های الکی و با کوچک‌ترین برخورد خودشان را روی زمین انداختند. سردار گفت: «تیم‌های امثال لبنان وقتی جلو می‌افتند، ادا و اطوار از خودشان درمی‌آورند و 7-6نفره در دفاع هستند. این یک تاکتیک است اما به جایی نمی‌رسند، حتی اگر ما را هم می‌بردند قطعا صعود نمی‌کردند.»
او درباره بازیکنانی که خودشان را به مصدومیت می‌زدند هم اظهارنظری کرد که شاید برایش دردسر شود و برخی از او انتقاد کنند. سردار گفت: «فوتبالیست باید مرد باشد، نه اینکه در کوچک‌ترین برخورد بخواهد خودش را روی زمین بیندازد و آمبولانس بیاید! وقت‌کشی و افتادن به‌نظر من خوب نیست.» مهاجم تیم ملی و باشگاه زنیت سن‌پترزبورگ به سبک دفاعی تیم ملی در دو دوره قبلی هم اعتراف کرد: «ما بازی‌های جام‌جهانی قبلی را دفاعی بازی می‌کردیم اما هیچ‌وقت وقت‌کشی نمی‌کردیم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید