• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 22 آبان 1400
کد مطلب : 145336
+
-

برف راه‌ها را بست

برف راه‌ها را بست

بارش برف و باران طی روزهای گذشته (پنجشنبه و جمعه، 20 و 21آبان) در نیمه شمالی کشور موجب بسته‌شدن راه‌های بسیاری در تهران، البرز، گیلان، همدان، زنجان و.. شد؛ هر چند از اداره‌های راهداری خبر می‌رسد که این راه‌ها کم‌کم باز شده است تا ترددهای جاده‌ای با مشکل روبه‌رو نشوند.
به‌گزارش همشهری، در همدان بارش برف، راه 97روستا را مسدود کرد، اما با تلاش راهداری استان این راه‌ها به سرعت باز شد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان در این‌باره به همشهری می‌گوید: مسدود شدن این راه‌ها فقط به‌دلیل بارش برف بود. به همین دلیل نیروهای راهداری استان در مدت کوتاهی آنها را باز کردند.
علیمردان طالبی، ادامه می‌دهد: به‌دلیل ادامه بارش‎ها در روزهای آینده راهداری استان آماده‌ است و درصورت مسدودشدن دیگر راه‌ها برای بازکردن آنها اقدام خواهد کرد.
از سوی دیگر در زنجان هم برف ۲محور کوهستانی زنجان را مسدود کرد. مسیرهای زنجان - دندی و زنجان ـ تهم ـ چورزق به‌علت لغزندگی و نبود دید کافی تا اطلاع ثانوی مسدود هستند. از رانندگان تقاضا شده است درصورت ضرورت از محورهای جایگزین تردد کنند.
در استان تهران هم سیل و ریزش کوه موجب بسته‌شدن جاده کندوان شد. بنابر اعلام مرکز مدیریت راه‌ها، جاده کندوان در منطقه اَزارَک بسته و انتقال بار ترافیکی این مسیر به جاده هراز موجب ایجاد ترافیک در این جاده کوهستانی شده است.
براساس این گزارش وضعیت راه جاده‌های سوادکوه، کیاسر و دیگر جاده‌های شمالی عادی و روان است. گرچه در باقی راه‌ها هم ممکن است بارش خفیف برف وجود داشته باشد، اما راهداری با نمک‌پاشی تلاش می‌کند از لغزنده و مسدود شدن راه پیشگیری کند.
کولاک، جاده جدید هشتگرد- طالقان را هم از صبح جمعه مسدود کرد. همچنین بارش برف در جاده قدیم طالقان موجب لغزندگی و کندی تردد در مسیر شد. با این حال با کوشش مستمر نیروهای راهداری تلاش می‌شود این مسیرها باز نگه داشته شوند.
همچنین به‌گفته احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا آزادراه تهران-شمال و محور کرج-چالوس نیز به‌دلیل بارش باران و سیلاب تا اطلاع بعدی مسدود و مسیرجایگزین آن محورهای هراز و فیروزکوه است.

         ***
بارش‌ها ادامه دارد و موج‎های جدیدی هم در راه است، شیرانی به افرادی که قصد تردد در جاده‌های بین شهری را دارند توصیه می‌کند آمادگی لازم برای رانندگی در شرایط برفی را داشته باشند. داشتن زنجیر چرخ و اطمینان از سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو قبل از سفر هم از نکات مهمی است که رانندگان باید در فصل سرما از آن غفلت نکنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید