• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 20 آبان 1400
کد مطلب : 145266
+
-

رسیدگی به کالپوش با دستور رئیس‌جمهوری

رئیس‌جمهوری در سفر استانی به سمنان، دستور رسیدگی به روستاهای دچار رانش زمین در «کالپوش» را صادر کرد

پیگیری
رسیدگی به کالپوش با دستور رئیس‌جمهوری

پرنیان سلطانی- خبرنگار

زمستان سال 1397بود که بارش بی‌امان باران باعث رانش زمین در روستای «حسین‌آباد» بخش کالپوش شد؛ رانشی که در نتیجه آن قریب به 300خانوار ساکن در آن محدوده، خانه‌های خود را از دست دادند. از آن زمان تا به امروز مسئولان ذیربط در استانداری، فرمانداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و... دست به‌کار شدند تا مشکلات پیش آمده را برطرف کنند. فعالیت این نهادها که بازه‌شان از اعطای تسهیلات تا جایابی مکان جدید برای ساخت منازل تخریب شده گسترده بود، تا به امروز نتوانسته مشکلات عدیده مردمانی که خانه و زندگی‌شان را در رانش زمین از دست داده‌اند را  رفع کند.
اما از هفته گذشته که رئیس‌جمهوری در قالب سفر استانی به سمنان، دستور رسیدگی به مشکلات ساکنان کالپوش را صادر کرد، این فعالیت‌ها شکل جدی‌تری به‌خود گرفت. این روزها همه مدیران استانی، از نماینده مجلس، فرماندار، استاندار، معاون‌های عمرانی و مدیریت بحران و... در تلاش هستند تا هر چه سریع‌تر با دریافت بودجه لازم، مشکل خانوارهای درگیر در پرونده رانش زمین را برطرف کنند.

دستور اکید شخص رئیس‌جمهوری
«علی‌اکبر علیزاده برمی»، نماینده سمنان در مجلس شورای اسلامی درباره جلسه‌ای که با حضور رئیس‌جمهوری در استان سمنان برگزار شد، به خبرنگار همشهری می‌گوید: «در جلسه شورای اداری استان، نماینده مناطق محروم رئیس‌جمهوری در جریان مشکلات سمنان قرار گرفت که یکی از آنها موضوع کالپوش بود. این موضوع در جلسه‌ای که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد نیز مطرح شد و آقای رئیسی دستور اکید دادند تا حتما با درنظر گرفتن اعتباری برای این بخش، مشکل مردم کالپوش رفع شود.» در این جلسه، مشکلات خانه‌های شهرک جدید و تامین زیرساخت‌های ضروری این منطقه مطرح شد که در نهایت با دستور رئیس‌جمهوری، مقرر شد هر چه زودتر مشکلات مردم روستای حسین‌آباد کالپوش برطرف شود. همچنین در این جلسه رئیس‌جمهوری به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دستور داد تا در راستای تغییر مکان روستاهایی که دچار مشکل رانش زمین هستند، اقدام کند.

هزینه 80میلیارد تومان اعتبار
اینطور که مسئولان استانداری سمنان می‌گویند تا به امروز بیش از 80میلیارد تومان اعتبار برای مشکل روستای حسین‌آباد کالپوش هزینه شده است. آواربرداری از مخروبه‌ها، اسکان اضطراری و موقت با همکاری بنیاد مسکن، فراهم شدن زیرساخت فناوری اطلاعات در روستای حسین‌آباد ، منطقه جدید و... ازجمله فعالیت‌هایی است که تاکنون در این محدوده انجام شده است. حالا این امید وجود دارد که با دستور رئیس‌جمهوری و تخصیص اعتبار لازم، روند رسیدگی به مشکلات ساکنان روستای حسین‌آباد، سرعت بیشتری بگیرد.

ساخت ده‌ها منزل مسکونی
از فرمانداری سمنان نیز خبر می‌رسد که در فاز نخست بازسازی روستای حسین‌آباد کالپوش، ساخت بیش از 100 واحد مسکونی برای خسارت‌دیدگان در دستور کار قرار گرفته و حتی عملیات عمرانی آن نیز آغاز شده است. در ادامه نیز قرار است با تامین زمین، ساخت منزل مسکونی برای ساکنان خسارت‌دیده رانش زمین با سرعت و جدیت بیشتری دنبال شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید