• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 20 آبان 1400
کد مطلب : 145256
+
-

شهردار کرمانشاه هفته آینده معرفی می‌شود

شورای شهر کرمانشاه بعد از 2ماه بلاتکلیفی بالاخره از 27مهر کار خود را شروع کرد، اما با گذشت بیش از 3هفته از آغاز به‌کار رسمی، هنوز تکلیف شهردار روشن نیست و اعضای شورای شهر آن را به هفته آینده موکول کرده‌اند.
عضو شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه بعد از فراخوان عمومی شورای شهر 39نفر برای تصدی پست شهرداری رزومه ارسال کرده‌اند، به همشهری می‌گوید: طی 2هفته گذشته 13جلسه فوق‌العاده برگزار کرده‌ایم تا برنامه این افراد را بررسی کنیم و آخرین جلسه هم امروز (20آبان) برگزار خواهد شد.
پوریا فخری از جلسه فوق‌العاده شورای شهر در یکشنبه و دوشنبه هفته‌ آینده هم خبر می‌دهد و می‌افزاید: در این 2جلسه برنامه‌های نهایی 5گزینه نهایی شهرداری بررسی خواهد شد تا در همین هفته گزینه نهایی برای تصدی این پست معرفی شود.
به‌گفته وی، شهرداری کرمانشاه فعلا با سرپرست اداره می‌شود.
تأخیر در انتخاب شهردار کرمانشاه در حالی رقم خورده است که بنابر اظهار معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در گفت‌وگو با همشهری از ۹کلانشهر کشور، شهردار ۸کلانشهر معرفی شده و فقط شهردار کلانشهر کرمانشاه تعیین و معرفی نشده است. شورای شهر کرمانشاه در این دوره با چالش متفاوتی روبه‌رو شد. به‌دلیل معارفه‌نشدن 2عضو علی‌البدل شورای 11نفره کرمانشاه جلسه هیأت‌رئیسه این شورا برگزار نشده بود و شورا عملا رئیس نداشت. 20مهر بالاخره بعد از گذشت 2ماه، هیأت‌رئیسه شورای شهر کرمانشاه تشکیل جلسه داد و رسول آزادی هم به‌عنوان رئیس شورای شهر انتخاب شد.
حالا پس از برگزاری جلسه‌های رسمی و بررسی برنامه اولیه نامزدها، عضو شورای شهر کرمانشاه تأکید می‌کند که شهردار جدید یک چالش مهم پیش رو دارد و آن، ساماندهی کارکنان شهرداری است.
فخری با اشاره به استخدام‌های بی‌ضابطه در سال‌های اخیر توضیح می‌دهد: این استخدام‌ها موجب شده ما در زمینه مدیریت نیروی انسانی در شهرداری با مشکل مواجه باشیم و نخستین کاری که شهردار جدید باید در دستور کار قرار دهد، ساماندهی این بخش است.
او همچنین تأکید می‌کند شهر کرمانشاه هم‌اکنون بیش از کارهای زیرساختی و عمرانی به اقدامات فرهنگی و اجتماعی نیاز دارد و از شهردار جدید توقع داریم  به این موضوع رسیدگی کند.
این عضو شورای شهر کرمانشاه همچنین درباره 2پروژه مهم به‌عنوان مطالبه شهروندان می‌گوید: قطار شهری کمبود اعتبار ندارد و فاز اول آن امسال افتتاح می‌شود، اما برای ساماندهی رودخانه قره‌سو که به‌دلیل ورود فاضلاب شهری، نخاله‌های ساختمانی، آب غسالخانه، زباله‌های شهری و فاضلاب صنعتی دچار آلودگی است، اعتبار نداریم و در تلاشیم با جذب اعتبار دولتی و خصوصی این بخش را ساماندهی کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید