• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 19 آبان 1400
کد مطلب : 145203
+
-

گرینویچ/ژنرال فرانکو روزنامه‌نگار بود

تحقیقات جدید نشان می‌دهد ژنرال فرانکو، دیکتاتور سابق اسپانیا به‌صورت محرمانه و با نامی مستعار، ستون ‌نویس یکی از روزنامه‌های این کشور بوده است. به گزارش دیلی‌میل، او در یک روزنامه‌ دولتی با نام آریبا مقاله‌ می‌نوشته است و دست‌کم 3 نام مستعار داشته است. او زمانی که در مورد مسائل ملی می‌نوشت از نام «هیسپَنیکوس» استفاده می‌کرد. اکنون کپی‌هایی از مقاله‌های مربوط به سال‌های 1950 میلادی دیکتاتور اسپانیا در معرض دید قرار گرفته است. در دوران دیکتاتوری، فرانکو همه‌چیز از کتاب‌های جورج اورول و ارنست همینگوی گرفته تا متن ترانه‌ها و حتی فیلم‌های جیمز باند را سانسور کرده است.

بلیت 500دلاری مراسم تشریح

پس از اینکه زنی جسد همسرش را در راه علم اهدا کرد شرکتی که جسد را تحویل گرفته بود برای پخش زنده مراسم تشریح این جسد بلیت 500دلاری فروخت. به گزارش آرستکنیکا، مرد 98ساله‌ای که در این مراسم به‌گفته همسرش به جسدش بی‌احترامی شد کهنه سرباز جنگ جهانی دوم بود و در وصیتش نوشته بود می‌خواهد حتی در زمان مرگش هم اقدامی وطن‌پرستانه انجام دهد. جسد دیوید ‌سندرز به‌جای تحویل به مرکز تحقیقات علمی از سالن رقصی در هتل ماری‌یوت ایالت اورگان آمریکا سردرآورد. در این محل شرکت مشهور DeathScience.org در حال برگزاری نمایشگاهی با عنوان «عجایب و غرایب» بود.

بازگشت زیکا و آماده‌باش یک شهر

دست‌کم ۸۹نفر ازجمله ۱۷کودک، در منطقه‌ای‌ از پرجمعیت‌ترین ایالت اوتار پرادش هند به ویروس زیکا مبتلا شده‌اند و همین شیوع ناگهانی کافی بود تا این شهر به حالت آماده‌باش در‌آید. به‌گزارش بی‌بی‌سی، برای این ویروس هنوز هیچ واکسن یا درمانی وجود ندارد و تنها اقدامی که باید انجام داد، این است که از احتمال نیش زدن پشه آلوده جلوگیری شود. مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به این ویروس نادر گزارش شده است و تصور می‌شود از هر 5نفر تنها یک نفر دچار علائم آن شود. علامت‌های ابتلا به این ویروس شامل تب خفیف، قرمزی چشم، سردرد، درد مفاصل، جوش، و خارش است.

این خبر را به اشتراک بگذارید