• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 18 آبان 1400
کد مطلب : 145100
+
-

گرینویچ/ زندان مصری، الگوی حقوق‌بشر



زندان وادی‌النطرون که اتفاقا محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر هم یک‌بار از آن گریخته بود، قرار است به یکی از مجهزترین و بزرگ‌ترین زندان‌های جهان تبدیل شود. پس از اینکه نهاد‌های حقوق بشری، انتقاد‌های زیادی را نسبت به این زندان مطرح کردند، حالا قرار است پس از بازسازی این زندان، زندانی‌ها در طول روز، از نور طبیعی بهره‌مند باشند و حتی محلی برای فروش کالاهای تولیدی خود داشته باشند. به گزارش المانیتور، زندان‌ یاد ‌شده قرار است طی 10‌ماه ساخته شود و بیش از یک چهارم زندانیان مصر در آن جای گیرند.

 عشق ایرانی مجله آمریکایی

هفته‌نامه تایمز در آخرین شماره‌اش داستان عشقی را گزارش کرده و طی آن نقاشی که دختر رویاهایش را روی بوم نقاشی کشیده بود، سرانجام او را پیدا کرد. او که این دختر را تا به حال ندیده بود و فقط آن را در ‌رؤیاها در سر می پروراند، روزی در گالری نقاشی‌اش در عین ناباوری ناگهان او را می‌بیند و چون دختر همراهی داشته، ماجرا را به او نمی‌گوید و یک سال را باز هم در تنهایی و به فکر او سر می‌کند تا اینکه در یکی از شبکه‌های ‌اجتماعی باز او را می‌بیند و این بار قصه دختر رویاهایش را برای او بیان می‌کند.

تبدیل ایتالیایی تهدید به فرصت

47 سال پیش، یک خودروی لانچیا فولویای مدل 1961کنار خیابانی در شمال شرقی کشور ایتالیا پارک شد و از آن پس دیگر هیچ‌کسی برای بردن آن نیامد. به گزارش اینسایدر، پس از گذشت حدود نیم‌قرن از رهاشدن این خودرو، مسئولان شهر کونلیانو تصمیم گرفتند که از این تهدید، یک فرصت بسازند، بنابراین خودروی یاد ‌شده را وارد تبلیغات مربوط به این شهر کردند. حالا گردشگر‌ها برای عکس‌گرفتن با آن به این منطقه می‌آیند. خودروی یاد‌شده اکنون در نقشه گوگل‌مپ هم جای مشخصی دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید