• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 18 آبان 1400
کد مطلب : 145087
+
-

صدور کیفرخواست سرکرده گروهک الاحوازیه

کمتر از 2هفته پس از آنکه دادگاهی در هلند یکی از اعضای گروهک تروریستی الاحوازیه را به‌دلیل تأمین مالی حملات تروریستی در ایران محکوم کرد، سخنگوی قوه قضاییه از پایان رسیدگی به پرونده سرکرده این گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب و تحت حمایت سرویس‌های خارجی کشورهای مختلف در دادسرای عمومی و انقلاب تهران و ارسال آن با کیفرخواست به دادگاه انقلاب خبر داد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، ذبیح‌الله خداییان با برشمردن جنایات و اقدامات تروریستی سرکرده گروهک الاحوازیه، گفت: بمبگذاری در اماکن دولتی و خصوصی، ترور و تیراندازی به اشخاص عادی و مسئولان، جاسوسی و تخریب مراکز حساس نفت و گاز و همچنین پولشویی ازجمله اقدامات سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه است که پرونده وی به دادگاه ارسال شده است.
سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: عناصر اصلی گروهک تروریستی الاحوازیه در کشورهای اروپایی فعال هستند و مشغول طراحی و ترتیب‌دادن اقدامات مجرمانه و تروریستی علیه مردم ایران هستند؛ همچنین آنها از طریق شبکه‌های تلویزیونی‌ای که دارند، اقدام به ترویج خشونت در کشور ما می‌کنند و در کشورهای اروپایی که مستقر هستند، به طراحی عملیات مسلحانه و تروریستی در ایران می‌پردازند.
خداییان تصریح کرد: با تلاش و پیگیری‌های سربازان گمنام امام زمان‌(عج) سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه در جوار مرزی شناسایی و دستگیر شد و به جنایات خود علیه مردم ایران اعتراف کرد؛ علی‌ایحال پرونده نامبرده به دادگاه ارسال شده و جزئیات آن در جریان برگزاری دادگاه در خلال قرائت کیفرخواست به اطلاع مردم عزیزمان و خانواده شهدا خواهد رسید.
چندی پیش هم دادگاه روتردام هلند یکی از اعضای گروهک تروریستی الاحوازیه را به‌دلیل مقدمه‌چینی و تأمین مالی حملات تروریستی در ایران مجرم شناخت و به تحمل 4سال حبس محکوم کرد. این دادگاه اعلام کرد که این فرد با جدایی‌طلب‌هایی در تماس بوده که حملاتی ازجمله آتش‌زدن بانک‌ها را در ایران برنامه‌ریزی کرده و انجام می‌دادند و علاوه بر آن   افرادی را که با دولت ایران در ارتباط بودند‌ نیز هدف قرار می‌دادند.
 دادگاه هلند همچنین اعلام کرد که فرد محکوم‌شده درباره اهداف احتمالی با جدایی‌طلب‌های گروهک تروریستی الاحوازیه در ایران بحث می‌کرده و پیشنهاد حمایت مالی به آنها می‌‌داده و آنها را ترغیب می‌کرده که از حملاتی که درون ایران انجام می‌‌دهند، کلیپ‌های ویدئویی تهیه کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید