• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 18 آبان 1400
کد مطلب : 145081
+
-

در نشست مشترک ژاپن، اقیانوسیه و سازمان مدیریت بحران تهران بررسی شد

شناسایی خطرات پایتخت با همکاری ژاپن

در نشست مشترک سه‌جانبه میان روسای سازمان مدیریت بحران شهر تهران، سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) و مرکز مدیریت اطلاعات توسعه بلایا برای آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) بر ضرورت تقویت همکاری‌های مشترک به‌منظور کاهش ریسک خطر در تهران در دور جدید همکاری جایکا با شهرداری تهران تأکید شد.
به گزارش همشهری، سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این نشست گفت: جایکا نقش مهمی در انتقال دانش و فناوری در حوزه کاهش ریسک و بلایا در سطح دنیا دارد و خوشبختانه فعالیت‌های این سازمان در ایران به‌طور مستمر در حال انجام است.
علی نصیری ادامه داد: راهبرد سازمان مدیریت بحران شهر تهران جایگزینی مدیریت ریسک به جای مدیریت بلایاست؛ چراکه هزینه در مدیریت ریسک به‌مراتب ارزشمندتر از هزینه کردن برای زمان وقوع حوادث است. با سرمایه‌گذاری در مدیریت ریسک درنهایت می‌توان به توانمندی در مرحله پاسخ و مقابله پرداخت. به‌عنوان نهادهای دولتی، حکومتی و حاکمیتی نباید به‌دنبال مدیریت بحران باشیم، بلکه باید مردم را توانمند‌سازیم، آموزش داده و تجهیزات لازم را در اختیار آنها قرار دهیم تا خودشان در لحظات طلایی و ثانیه‌های حساس و خطر‌ساز اوضاع را مدیریت کنند.
رئیس دفتر آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) در تهران نیز در این نشست با بیان اینکه در آینده نزدیک همکاری‌های جدید آغاز خواهد شد، افزود: براساس چارچوب جهانی سندایی درخصوص کاهش ریسک بلایا، این سازمان از تمام مراحل چرخه مدیریت بلایا شامل پیشگیری، کاهش بلایا، آمادگی، پاسخ و بازتوانی و بهبود حمایت خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید